همه چیز درباره ارز دیجیتال تلگرام و واحد پول گرم

انتشار: 13 اسفند 1396
بازدید: 70 بار
telegram-coin

همه چیز درباره ارز دیجیتال تلگرام و واحد پول گرم

 

این روزها در دنیای دیجیتال شاهد عرضه ی واحدهای پولی مختلفی هستیم که هر روز شاهد انتشار اخباری مبنی بر تغییر ارزش آن ها هستیم. اما این ارزها اصلاً چگونه به وجود آمده اند و تا چد قابل اطمینان هستند؟ ارز اینترنتی که تلگرام در حال کار بروی آن است چیست و چگونه عمل خواهد کرد؟

telegram-coin

 

پول تلگرام با نام Gram چیست؟

نام انتخاب شده برای واحد پولی جدید تلگرام، گـِرم می باشد. در حقیقت، همانند بیت کوین یا اتریوم که نام یک واحد از ارز اینترنتی خود هستند، یک گرم هم مبنای واحد پولی تلگرام خواهد بود. این واحد پولی فعالیت خود را بر اساس فناوری بلاک چین (Block chain) دنبال خواهد کرد که بیشتر ارزهای اینترنتی، این روزها از این فناوری استفاده می کنند.

پلتفرم اصلی ارائه ی واحد پولی گرم، همانطور که انتظار دارید، اپلیکیشن تلگرام می باشد. به این شکل که کاربران در این پیام رسان قابلیت های جدیدی را مشاهده خواهند کرد که یکی از آن ها افزوده شدن کیف پول می باشد. با استفاده از کیف پول موجود در اپلیکیشن شما می توانید اطلاعات حساب خود در شبکه ی پولی تلگرام را مشاهده کنید. همچنین، می توانید به سایر کاربران تلگرام پول انتقال دهید.

در حقیقت، پس از عرضه ی Gram شما می توانید بخش یا تمام پول موجود در حساب بانکی خود را به این ارز اینترنتی تبدیل کنید و پس از آن، انتقال پول و احتمالاً خریدهای خود را با استفاده از آن انجام دهید. باید توجه داشت که همانند بیت کوین، گرم نیز ممکن است با نوسان های گسترده ای در ارزش خود روبرو شود.

واحد پولی تلگرام قرار است تا انجام خریدهای مجازی و فیزیکی را ساده تر کند. به این شکل که شما برای پرداخت هزینه ی خرید یک کالا، تنها کافیست از پایانه های پشتیبانی کننده از واحد پولی گرم استفاده کنید و در کوتاه ترین زمان و از کیف پول مجازی خود، خرید خود را نهایی کند. همچنین، شما می توانید با استفاده از واحد پولی گرم، خریدهای اینترنتی خود را به شکل امن تری انجام داده و از بابت هرگونه حمله های اینترنتی تا حد زیادی در امان باشید.

برای آشنایی بیشتر با شبکه ی ارزهای اینترنتی بهتر است ابتدا چند مفهوم را مورد بررسی قرار دهیم.

بلاک چین (Block chain) چیست؟

در حقیقت بلاک چین به این مفهوم خواهد بود که اطلاعات موجود در مورد صاحبان واحد پولی، به شکل متمرکز بروی یک یا چند سرور نگهداری نمی شوند. بلکه این اطلاعات در میان شبکه ای از کاربران واحد پولی اشتراک گذاری می شود.

برای مثال، فرض کنید که شما در یک بانک حساب دارید. در این صورت، اطلاعات حساب شما شامل مشخصات و موجودی شما، بروی سرورهای آن بانک نگهداری می شود. بنابراین، در صورت هک شدن سرور بانک، موجودی شما می تواند کمتر یا بیشتر از پیش شود. اما در شبکه ی بلاک چین چنینی چیزی را شاهد نخواهیم بود. در صورتی که یک یا چند مورد از بلاک های موجود در شبکه، اطلاعاتی متفاوت با سایر بلاک ها را عرضه کنند، سیستم به صورت خودکار اطلاعاتی را مورد تایید خود می داند که سیستم های بیشتری آن را عرضه کرده باشند. از همین رو، با هک شدن یک یا چند بلاک موجود در شبکه، اطلاعات موجود در شبکه تغییر نخواهد کرد.

شبکه TON – Telegram Open Network

واحد پولی گرم بر اساس TON یا Telegram Open Network فعالیت خواهد کرد که همانطور پیشتر اشاره شد، این پلتفرم قدرت خود را از فناوری بلاک چین بهره گیری کرده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سایت های عرضه کننده ی ICO تلگرام (ارز اولیه تلگرام، در ادامه به مفهوم این قضیه میپردازیم)، یکی از اهداف اصلی در طراحی این واحد پولی، انتقال پول در کوتاه ترین زمان و با بیشترین ضریب امنیتی بوده است. همچنین، چهار درصد از ارزش کل این واحد پولی به کارمندان تلگرام اختصاص خواهد یافت و به صورت عمومی عرضه نمی شوند. این چهار درصد میان پنج نفر از اعضای ارشد تیم توسعه ی تلگرام تقسیم خواهد شد که معروف ترین آن ها، پاور دروف، موسس تلگرام می باشد. سه عضو دیگر از برنامه نویسان ارشد تلگرام و یک نفر باقیمانده، نیکولای دروف، برادر پاول دروف است که او هم از موسسان تلگرام می باشد.

ICO (عرضه اولیه) گرم

ICO کوتاه شده ی عبارت Initial Coin Offering می باشد که به معنی “عرضه ی اولیه ی سکه” می باشد. شرکت های نوپایی که قصد دارند تا سرمایه ی اولیه ای را برای تجارت و واحد پولی جدید خود جذب نمایند، از این بخش استفاده می کنند و از آن جایی که نخستین سکه های عرضه شده در واحد پولی جدید به این شکل عرضه می شوند، به آن عرضه ی اولیه گفته می شود.

با عرضه ی اولیه ی سکه های یک واحد پولی جدید، مفهومی به نام Crowdfunding شکل می گیرد. به این ترتیب که با جذب سرمایه های اندک از تعداد زیادی از کاربران، سرمایه ی بزرگی جذب شده  و به حیات استات آپ کمک می کند. پس از عرضه ی اولیه، افراد علاقه مند به سرمایه گذاری بروی واحد پولی جدید، به میزان نیاز خود از آن واحد پولی خریداری می کنند. سپس نسبت به میزان واحد عرضه شده، هر کاربر بخشی از سهام تجارت را به خود اختصاص خواهد داد.

در حقیقت، عرضه ی اولیه ی یک واحد پولی و جذب سهام دار برای آن، یکی از اصلی ترین قدم ها در پیشرفت کار است. چراکه در صورتی که افراد به واحد پولی جدید اعتماد نکنند و سکه های اولیه ی عرضه شده را خریداری نکنند، احتمال شکست پروژه افزایش خواهد یافت. پس از این که هر شخص میزان سهام موردنظر خود را خریداری کرد، می تواند منتظر پیشرفت واحد پولی و افزایش ارزش سهام خود باشد و در زمان مناسب، با فروش آن از عمل خود سود بدست آورد.

پیش فروش اولیه ی ICO های تلگرام از ماه مارچ ( ماه جاری میلادی ) آغاز خواهد شد. پیش بینی می شود که در این مرحله به میزان 500 تا 600 میلیون دلار ICO عرضه شود که ارزش آن های می تواند تا 5 میلیارد دلار افزایش یابد. پس از دریافت 600 میلیون دلار سرمایه، شاهد افزایش آن به 700 میلیون دلار خواهیم بود. عرضه ی ICO های تلگرام به دو صورت انجام می شود. شکل اول برای سرمایه گذارانی است که قصد خرید بیش از 20 میلیون دلار از واحد پولی را دارند که سکه ها با تخفیف هایی به آن ها عرضه خواهد شد. پس از آن، سکه ها به سرمایه گذارانی اختصاص خواهد یافت که قصد سرمایه گذاری مبلغی کمتر را بروی این واحد پولی دارند. این عرضه ی اولیه بر اساس اطلاعات سایت icoscoring به مدت یک ماه و تا تاریخ اول ایپریل سال 2018 عرضه خواهد شد.

امتیاز این نوشته

مطالب مشابه