زمانی که گوشی داغ شد، چه کنیم؟

انتشار: 3 بهمن 1396
بازدید: 45 بار
داغ_شدن_گوشي

زمانی که گوشی داغ شد، چه کنیم؟

گوشي هاي هوشمند مجهز به فن خنك كننده نيستند برخلاف كامپيوتر ها به همين دليل داغ مي شوند ، داغ شدن گوشی نشانه چیست و در این مواقع چه باید کرد؟

داغ_شدن_گوشي

تولید کنندگان گوشی های هوشمند بر استفاده از قطعات و ساختاری تمرکز می‌کنند که از داغ شدن گوشی جلوگیری کند. البته اکثر کاربران هم وظایف فوق‌العاده شدید را با تلفن های هوشمند خود انجام نمی‌دهند، با این حال برخی اوقات گوشی شروع به داغ شدن می‌کند، در این حالت ممکن است گوشی شما بعضی از ویژگی‌ها مانند فلش دوربین را خاموش و قدرت پردازش را محدود کند و تا زمانی که حرارت دستگاه به حالت عادی برگردد این محدودیت ها ادامه دارد. برخی از رایج ترین مشکلاتی که سبب می‌شود تا گوشی ها بیش از حد گرم شوند را با هم مرور می‌کنیم.

باتری كه متورم شده

وقتی که با داغ شدن گوشی همراه خود مواجه می‌شوید حتماً باتری آن را چک کنید. اگر باتری متورم به نظر می‌رسد باید آن را تعویض کنید به خصوص در باتری های لیتیوم یون خطر آتش گرفتن و یا منفجر شدن در این حالت وجود دارد.

کارهایی که باید در این مواقع انجام دهید:

– تلفن را خاموش کنید.

– از آن استفاده نکنید و یا آن را به شارژ نزنید.

– در صورتی که گوشی شما ضمانت‌نامه دارد با پشتیبانی آن تماس بگیرید.

– باتری را عوض کنید و باتری قدیمی را در مراکز مجاز بازیافت دور بریزید.

متورم شدن باتری اتفاق نادری است اما اگر فقط گوشی گرم می‌شود اما ظاهر باتری تغییر نکرده است پس احتمالاً مشکل از باتری نیست اما اگر ظاهر باتری تغییر کرده و گوشی شما داغ می‌کند هیچ شکی برای تعویض آن به خود راه ندهید.

گوشی هنگام شارژ داغ می‌شود

اینکه گوشی هنگام شارژ کمی گرمتر از حالت عادی باشد طبیعی است. این گرما فقط یک اثر جانبی از فرآیند شارژ شدن باتری است؛ با این حال، اگر گوشی شما خیلی گرمتر از حد معمول می‌شود، ممکن است یک مشکل در فرآیند شارژ وجود داشته باشد.

کارهایی که در این مواقع باید انجام دهید:

– گوشی خود را از برق جدا کنید و اجازه دهید خنک شود.

– یک‌بار دیگر شارژ کردن گوشی را با استفاده از شارژر دیگری که به سلامت آن مطمئن هستید انجام دهید. (از یک شارژر استاندارد استفاده کنید)

– اگر مشکل داغ کردن گوشی باز هم تکرار شد آن را به نمایندگی نشان دهید.

تلفن در معرض آفتاب قرار دارد

هر وقت با مشکل داغ شدن گوشی همراه خود مواجه شدید در اولین قدم به آفتاب توجه کنید. این طبیعی است که گوشی در معرض نور خورشید داغ شود. اکثر گوشی های هوشمند، بدنه های سیاه و سفید از پلاستیک یا فلز دارند که باعث جذب گرما می‌شود.

کاری هایی که در این مواقع باید انجام دهید:

– گوشی را خاموش کنید و آن را در جای خنک قرار دهید.

– هنگامی که در خارج از خانه هستید، تلفن خود را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید.

– برای جلوگیری از هرگونه آسیبی به دستگاه، به گوشی زمان بدهید تا خنک شود و هنگامی که داغ است از آن استفاده نکنید.

اجرای بازی یا برنامه های سنگین

اگر شما در حال اجرای یک بازی سه بعدی هستید یا فیلمی را ویرایش می‌کنید، کاملاً طبیعی است که گوشی داغ شود. تخلیه سریع‌تر باتری و کند شدن دستگاه بدترین چیزی است که در این مواقع اتفاق می‌افتد.

نسل های جدید تلفن قدرتمندتر از گذشته عمل می‌کنند. این به این معنی است که بازی های جدید و برنامه های کاربردی سنگین نیاز به گوشی های جدید و باقدرت دارند، در حالی که ممکن است بر روی سخت افزارهای قدیمی اجرا شوند که این دستگاه ها به سختی از عهده اینکار بر می آیند و داغ می شوند. اگر به طور مداوم با این مشکل مواجه شدید و به اجرای این نوع از بازی ها و نرم افزارها اصرار دارید بهتر است که به فکر تهیه گوشی با قدرت بیشتری باشید.

اخیراً گوشی خود را به روز کرده‌اید

بعد از آنکه که سیستم عامل گوشی به روز می شود، اغلب گوشی باید پردازش‌های پس‌زمینه زیادی را انجام دهید. به‌عنوان مثال، در iOS 10، اپل تگ های عکس خودکار را به برنامه Photos اضافه کرد. هر عکس جدیدی که گرفته می شد، به طور خودکار برچسب گذاری می شد، اما در مورد هزاران عکس که در رول دوربین بود چطور؟ خوب، چند روز پس از این ارتقاء تلفن نیاز داشت که این پردازش‌ها را انجام دهد بنابراین کاملاً طبیعی است که گوشی شما چند روز بعد از به‌روز رسانی داغ باشد. اگر بعد از یک هفته دمای گوشی شما به حالت عادی بازنگشت، ممکن است یک مشکل بزرگتر وجود داشته باشد، اما در بیشتر موارد، این مشکل موقتی است.

خب در مجموع می توان گفت که داغ کردن گوشی در اغلب مواقع تنها به علت کارکردن زیاد CPU است و مشکل خاصی وجود ندارد و تنها موردی که باید در مورد رفع آن جدی باشید تغییرات باتری است.

امتیاز این نوشته

مطالب مشابه