سرنوشت اکانت گوگل پس از مرگ ما

انتشار: 21 تیر 1397
بازدید: 105 بار
گوگل

سرنوشت اکانت گوگل پس از مرگ ما

روز به روز گوگل نقش بیشتری در زندگی ما ایفا می کند حال سوال اینجاست سرنوشت اکانت های گوگل ما پس از مرگ چه می شود؟

گوگل

چند سالی است که حضور گوگل در زندگی ما به سرعت در حال رشد است. کار ما با گوگل در ابتدا با موتور جستجوی ساده آن آغاز شد و در حال حاضر از نقشه، ایمیل، تقویم، کروم و دیگر سرویس های آن استفاده می کنیم. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید می توانید اقدام به پاک کردن خودکار اکانت گوگل پس از مرگ خود کنید!

چیزی که همه سرویس های گوگل را یکپارچه می کند، اکانت گوگل است. با وجود تمام اهمیت گوگل در زندگی روزمره ما، ممکن است زمانی پیش آید که به دلایل خاصی دیگر نخواهیم از اکانت گوگل خود استفاده کنیم و تصمیم به حذف آن بگیریم یا اینکه در نظر داشته باشیم اگر برای مدت زمان معینی از آن استفاده نکردیم به طور اتوماتیک اکانت گوگل ما حذف گردد به عنوان مثال، پس از مرگ. 

پاک کردن خودکار اکانت گوگل پس از مرگ

گوگل ابزاری با نام مدیریت اکانت کاربری غیرفعال (Inactive Account Manager) ایجاد کرده است که به کاربران کمک می کند تا آن را برای زمانی که از اکانت خود استفاده نمی کنند، پیکربندی کنند. در واقع به شما اجازه می دهد تا تصمیم بگیرید که پس از استفاده نکردن ار اکانت گوگل برای مدت زمان معین، چه اتفاقی برای داده های شما بیفتد. شما می توانید افراد مورد اعتماد را خود انتخاب کنید تا بعد از اینکه شما به هر دلیلی از جمله مرگ دیگر از اکانت گوگل خود استفاده نکردید مطلع باشند. آنها حتی می توانند اطلاعات شما را دانلود کنند. البته اگر شما اجازه (به طور پیش فرض) آن را داده باشید.

 

مراحل پاک کردن خودکار اکانت گوگل پس از مرگ در وب

۱-  وارد اکانت گوگل خود شوید و به My Account بروید. روی Personal info & privacy کلیک کنید.

روی Personal info & privacy کلیک کنید.

۲- به پایین اسکرول کنید تا Inactive Account Manager را پیدا کنید.

روی Change This Setting کلیک کنید

۳- روی Change This Setting کلیک کنید.

۴- روی Start کلیک کنید تا فرایند اتوماتیک حذف اکانت گوگل خود را آغاز کنید.

 

روی Start کلیک کنید

۵- اولین گام این است که مدت زمان معینی را انتخاب کنید که اگر در طول آن مدت از اکانت خود استفاده نکردید گوگل اقدام به حذف اتوماتیک آن کند.

مدت زمان انتظار برای حذف اکانت را انتخاب کنید

همچنین، شما باید شماره تلفن، آدرس ایمیل و ایمیل ریکاوری خود را ارائه دهید. گوگل قبل از اینکه حساب کاربری شما را حذف کند، از این جزئیات برای ارتباط با شما استفاده می کند.
۶- روی Next کلیک کنید تا کار ادامه یابد.
۷- سپس می توانید حداکثر ۱۰ فرد مورد اعتماد خود را انتخاب کنید تا عملیات پاک کردن خودکار اکانت گوگل پس از مرگ شما به وی اطلاع داده شود. شما می توانید آنها را به Google Data خود بفرستید. شما همچنین می توانید پاسخ های اتوماتیکی را تنظیم کنید تا برای افردی که در طول دوره عدم فعالیتتان به شما ایمیل می فرستند، ارسال گردد. این تنظیمات اختیاری است.

 

 حداکثر ۱۰ فرد مورد اعتماد خود را انتخاب کنید تا عملیات پاک کردن اکانت گوگل پس از مرگ شما به وی اطلاع داده شود

۸- روی Next کلیک کنید.
۹- آخرین و مهمترین گام این است که حساب کاربری گوگل خود را برای پاک کردن خودکار اکانت گوگل پس از مرگپیکربندی کنید. پس دکمه رادیویی “Yes, delete my inactive Google Account.” را روشن کنید.

Review Plan کلیک کنید

۱۰- در مرحله بعدی روی Review Plan کلیک کنید.

Confirm Plan کلیک کنید.

بعد از این، تنظیماتی را که برای اکانت کاربری غیر فعال خود انجام داده اید مرور کنید و روی Confirm Plan کلیک کنید تا نهایی شود. گوگل یک ماه قبل از اینکه حساب کاربری شما غیر فعال شود، با شما تماس خواهد گرفت. و سپس اکانت گوگل شما به طور اتوماتیک بعد از سه ماه از روزی که غیرفعال شده است، حذف خواهد گردید.

تنظیمات پاک کردن خودکار اکانت گوگل پس از مرگ در دستگاه اندرویدی

تنظیمات مشابه آنچه جهت پاک کردن خودکار اکانت گوگل پس از مرگ در بالا گفته شد را می توانید در دستگاه اندرویدی خود نیز انجام دهید. مراحل زیر را دنبال کنید:
۱-  به Settings > Google بروید.
۲- روی Google account ضربه بزنید و به تب Data and personalization بروید.
۳- به پایین اسکرول کنید تا به Make a plan for your account برسید.

از این مرحله به بعد تنظیمات مشابه به آنچه در بالا گفته شد می باشد. پس خود مراحل را یکی یکی برای پاک کردن خودکار اکانت گوگل پس از مرگ انجام دهید.

گوگل چگونه می داند که حساب من غیرفعال است؟

حتما از قبل هم می دانستید که گوگل اطلاعات فراوانی در مورد شما جمع آوری می کند و هر حرکت شما را ردیابی می کند تا با استفاده از آن اطلاعاتی از قبیل زمان آخرین ورود به سیستم، فعالیت اندرویدی شما، سابقه جستجوی گوگل ، استفاده از Gmail و غیره را بدست آورد. به همین دلیل اگر مدت زمانی از اکانت خود استفاده نکنید به راحتی متوجه این موضوع می گردد. و در صورتی که تنظیمات پاک کردن خودکار اکانت گوگل پس از مرگ را انجام داده باشید اقدام به حذف آن می کند.

 

چه اطلاعاتی حذف می شود؟

تقریبا هر چیزی در اکانت گوگل شما از قبیل مخاطبین، ایمیل ها، تقویم، تاریخچه یوتیوب، سابقه موقعیت مکانی، داده های همگام سازی Chrome، Google Drive و Google Photos، خریدهای Google Play و داده های دیگر سرویس های گوگل حذف می گردد. همچنین پس از حذف اکانت ، دیگر نمی توانید نام کاربری مرتبط با آن بگیرید.

3.6/5 - (5 امتیاز)

مطالب مشابه