همه چیز درباره تلویزیون اینستاگرام ( IGTV )

انتشار: 2 تیر 1397
بازدید: 50 بار
igtv

همه چیز درباره تلویزیون اینستاگرام ( IGTV )

اینستاگرام امروز نرم افزار جداگانه تلویزیون اینستاگرام (IGTV) را رسماً معرفی کرد. در ادامه به بررسي آن مي پردازيم.

igtv

 

 

هرچند که برای استفاده از قابلیت تلویزیون اینستاگرام یا آی جی تی وی (IGTV)  لزومی به نصب نرم افزار جداگانه آن ندارید اما ارائه نرم افزار مجزا از سوی اینستاگرام برای این بخش نشان از تمرکز ویژه برای آن دارد دقیقا مثل بخش دایرکت. اگر شما دوست نداشتید که نرم افزار جداگانه آی جی تی وی (IGTV) را روی موبایل خود نصب کنید، همچنان می توانید از آیکون کنار بخش دایرکت به تلویزیون اینستاگرام وارد شوید. اما بخش تلویزیون اینستاگرام چیست و چه چیزهایی را باید درباره آن بدانید؟  در ادامه با ترنجی همراه باشید تا هر آن چیز را که لازم است درباره تلویزیون اینستاگرام در ترنجی بخوانیم.

بخش تلویزیون اینستاگرام به عنوان ویدئو هاب برای این شبکه اجتماعی تصویر و ویدئو محور ارائه شده است. در ترنجی بارها خوانده ایم که فیس بوک یعنی شرکت مالک اینستاگرام در تلاش است تا این سلاح خود را برای مبارزه با گوگل و سرویس یوتیوب مسلح کند. زمانی که شما وارد اینستاگرام تی وی (IGTV) می شوید ویدئوهایی که به صورت عمودی تهیه شده اند  به صورت خودکار آغاز به پخش می کنند. این ویدئو ها می‌توانند ویدئو های افرادی باشند که شما آنها را دنبال می‌کنید یا همانند پیشنهادهای ویژه اینستاگرام در بخش اکسپلور به شما نمایش داده می شود. همانطور که گفتیم نرم افزار مجزای این بخش ارائه شده و اگر مایل به دانلود نرم افزار جداگانه تلویزیون اینستاگرام (IGTV)  برای اندروید و iOS از لینک زیر اقدام کنید.

مدیر اجرایی اینستاگرام آقای Kevin Systrom می گوید که این برنامه یعنی تلویزیون اینستاگرام طراحی شده تا کاربران بتوانند راحت‌تر ویدئوها را روی موبایل هوشمند خود ببینند. او اشاره می کند که اکثر نرم افزارهای تماشای ویدئو شما را مجبور به جستجو در محتوای آنها می کنند، این اما کاملا با روالی که شما از یک تلویزیون می شناسید متفاوت است. شما وقتی که می خواهید تلویزیون نگاه کنید به راحتی آن را روشن می‌کنید و محتوا پخش می‌شود. این حالتی است که رقبای اینستاگرام TV ندارند اما وقتی شما وارد IGTV می شوید، ویدیوها به صورت خودکار پخش می شوند. خوب البته این حالت به اینستاگرام کمک می کند تا تبلیغات خود را نیز راحت‌تر در نگاه اول به شما ارائه کند،  هوشمندانه است!

به گفته یکی از مدیر محصول های تلویزیون اینستاگرام، تولید کننده های محتوا می توانند ویدئوهای خود را مستقیماً در اینستاگرام آپلود کنند و این باعث می‌شود که اینستاگرام به عنوان یک رقیب برای پخش ویدیویی موبایلی برای یوتیوب ظاهر شود. در ابتدا شما می توانید ویدئوهایی تا مدت زمان ۱۰ دقیقه را آپلود کنید و حساب های کاربری بزرگتر می توانند ویدیوهای ساعتی را آپلود کنند. اینستاگرام عنوان می‌کند که با گذشت زمان آنها اجازه آپلود ویدئو بدون محدودیت زمانی را نیز می دiهد.

در آغاز تلویزیون اینستاگرام (IGTV) تبلیغات نخواهد داشت اما قاعدتاً روزی به تبلیغات خواهد رسید.  همانند یوتیوب اینستاگرام هم این درآمد از تبلیغات را با تولید کننده های محتوا تقسیم خواهد کرد. اینستاگرام قابلیت استوری های ۲۴ ساعته و پیام خصوصی یا همان دایرکت مسیج (DC) را ارائه کرد تا راه ارتباطی خوبی برای کانال ها با کاربرانشان ایجاد شود. تلویزیون اینستاگرام قرار است که مسیر متفاوتی از ارتباط را گسترش دهد تا مردم به سمت علاقه مندی های خود بروند. اینستاگرام تمام تلاش خود را می‌کند که شبکه اجتماعی برای ارتباط های فردی و علاقه مندی ها در کنار باشد. مدیرعامل اینستاگرام می گوید که شما هیچ جای دیگری نمی توانید این را داشته باشید، ترکیبی یکتا از مخلوط هر دو.

در حال حاضر اسنپ چت سعی میکند که شما کمتر از برنامه بیرون بروید و نیاز باشد که حل زیادی را برای رسیدن به محیط پخش محتوای ویدئویی داشته باشید اما اینستاگرام روش کاملا متفاوتی را در پیش گرفته است و حتی یک نرم افزار جداگانه برای آن ارائه نموده که به عقیده مدیرعامل اینستاگرام اگر شما می‌خواهید که ویدئو های طولانی مدت ببینید هست نیاز به یک فضای جداگانه دارید ما واقعاً می‌خوانیم که این دو بخش را از هم جدا کنیم و شما مشخص کنید که می‌خواهید در کدام بخش ماجراجویی کنید.

منبع:ترنجي

 

امتیاز این نوشته

مطالب مشابه