چگونه كيفيت صداي گوشي خود را بهتر كنيم؟

انتشار: 2 بهمن 1396
بازدید: 43 بار
صدا

چگونه كيفيت صداي گوشي خود را بهتر كنيم؟

بسياري از كاربران از كيفيت صداي گوشي هاي هوشمند خود گله دارند به همين دليل در اين پست سعي بر آن شده تا به نكاتي در مورد افزايش كيفيت صداي اين گوشي ها اشاره شود.

صدا

 

چک کردن بخش تنظیمات:

شما می توانید به سادگی و با استفاده از تنظیمات پیش فرض سیستم عامل اندروید، تجربه ی صوتی خود را بهبود ببخشید. البته در رابط کاربری گوشی های برخی از کمپانی ها این قابلیت وجود ندارد. اما در صورتی که این قابلیت در دستگاه شما وجود دارد، استفاده و تنظیم آن بسیار ساده می باشد. اما در صورتی که این قابلیت در بخش نرم افزاری دستگاه شما وجود ندارد، می توانید از سایر روش های بهبود کیفیت صدا استفاده کنید.

در گوشی های کمپانی سامسونگ، ابتدا دستگاهی که قصد شنیدن موسیقی با استفاده از آن را دارید، به گوشی خود متصل نمایید. سپس می توانید به مسیر Settings و پس از آن Sounds and vibration مراجعه نمایید. با مراجعه به این بخش، به قسمت Sound quality and effects مراجعه نمایید. در این بخش شما تعدادی گزینه را مشاهده خواهید کرد که متناسب با نیاز خود می توانید آن ها را شخصی سازی نمایید.

رابط کاربری MIUI که از آن در گوشی های کمپانی شیائومی بکارگیری شده است، از قابلیتی برای بهینه سازی صدای پخش شده از هدفون بهره مند شده است.

رابط کاربری گوشی های اکسپریا نیز با استفاده از تنظیمات ClearAudio و اکولایزر پشتیبانی می کند. با استفاده از این دو بخش شما می توانید المان های مختلف پخش موسیقی را متناسب با سلیقه ی خود تنظیم کنید.

گوشی های HTC هم به لطف بهره مندی از سیستم صوتی BoomSound که به طرز قابل توجهی تجربه ی صوتی کاربران را بهبود می بخشد، در این بخش امکانات مناسبی را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

اما متاسفانه در رابط کاربری گوشی های وان پلاس، LG یا گوشی هایی که از اندروید خام استفاده می کنند، نمی توانید از این قابلیت ها بهره مند شوید.

استفاده از یک اپلیکیشن موزیک پلیر جدید:

به لطف انعطاف پذیری سیستم عامل اندروید، شما می توانید به سادگی از یک پلیر جایگزین به جای پلیر پیش فرض گوشیخود استفاده نمایید. دو مورد از بهترین پلیرهایی که علاوه بر امکانات و ظاهر مناسب، قابلیت هایی را در زمینه ی افزایش حجم و کیفیت صدا در اختیار شما قرار می دهند، Poweramp و PlayerPro هستند. هر دو پلیر به دریایی از امکانات مجهز شده اند و تقریباً از هر قابلیتی که شما به عنوان یک کاربر از آن ها انتظار دارید مجهز شده اند.

از اپلیکیشن های EQ استفاده کنید:

کنترل های پیش فرض استفاده شده در بیشتر گوشی های موجود در بازار به اندازه ی لازم جامع و کامل نیستند. برخی از آن ها از یک EQ پایه استفاده می کنند که تنها امکان استفاده از آن درون اپلیکیشن موزیک پلیر وجود دارد و کاربر نمی تواند درون اپلیکیشن های پلیر دیگر خود از آن بهره مند شود.

در صورتی که شما نیز ای چنین مشکلی رنج می برید، اپلیکیشن ها و راه حل های مناسبی برای شما وجود دارد. یکی از راه حل ها، استفاده از اپلیکیشن های EQ موجود برای سیستم عامل اندروید است. البته پس از استفاده از این اپلیکیشن نباید انتظار معجزه از آن داشته باشید اما به اندازه ی قابل توجهی می توانید عملکرد سیستم صوتی دستگاه خود را بهبود ببخشید. برای نمونه، دو اپلیکیشنی که در ادامه معرفی شده اند، جزو اپلیکیشن های کاربردی موجود در این زمینه هستند.

Music Volume EQ + Bass Booster

Bass Booster

امتیاز این نوشته

مطالب مشابه