ويروس پيامكي خطرناك چيست و چگونه جلو آن را بگيريم؟

انتشار: 8 آبان 1396
بازدید: 49 بار
ويروس

ويروس پيامكي خطرناك چيست و چگونه جلو آن را بگيريم؟

نوعی ویروس پيامكي بسیار خطرناک در ایران در حال انتشار هست که افراد با کلیک روی لینک پیامک شده گوشی خود را آلوده می کند.با ما همراه باشيد تا نحوه جلوگيري از آن را به شما آموزش بدهيم.

ويروس

 

به تازگي یک ویروس پیامکی خطرناک ایرانی در حال انتشار و آلوده کردن گوشی های کاربران است. این ویروس که با وعده دریافت دو گیگ اینترنت رایگان کاربران را مجاب به کلیک بر روی یک لینک می‌کند، پس از نصب در گوشی کاربر به صورت خودکار شروع به ارسال پیامک با گوشی قربانی کرده و به تمام مخاطبان وی، پیامکی با همین مضمون ارسال می‌کند.

روش كار ويروس پيامكي

ابتدا يك پيامك براي شما كه حاوي يك لينك است ارسال مي گردد.

متن پیامک مورد نظر تکراری نبوده و جملات گوناگونی در ویروس قرار داده شده هست تا طبیعی جلوه دهد؛ اما محتوی تمام پیامک ها شبیه به هم بوده

و یک لینک در آن ها قرار دارد.

جالب اينجاست كه اين پيامك از طرف يكي از مخاطبين گوشي شما ارسال ميگردد كه يكي از دلايل اعتماد به اين پيامك است ،همچنين وعده 2 گيگ اينترنت رايگان قرباني را متقاعد مي كند تا روي لينك آلوده كليك كند.

لینک داخل پیامک شما را به یک سایت ارجاع می دهد که پس از 5 ثانیه آن وب سایت لینک عضویت یک کانال تلگرام را برای شما باز می‌کند, اما عضویت در کانال تلگرامی تنها یک حقه برای گمراه کردن و انحراف ذهن کاربر هست تا گسترش دهنده ویروس بدین وسیله هدف شوم خود که همان نصب ویروس بر روی گوشی شماست را عملی سازد.

هم زمان با باز شدن لینک عضویت در کانال مورد نظر, فایل نصب ویروس هم بر روی گوشی شما دانلود شده و اگر آن را نصب کنید کار تمام هست.در اين مرحله پس از فشردن دكمه join channel ويروس شروع به نصب مي كند و آيكوني در صفحه گوشي شما ظاهر نمي گردد.

با نصب ويروس گوشي شما را به حالت سايلنت مي برد و به تمامي مخاطبان شما پيامك ارسال مي كند كه اين كار باعث انتشار ويروس بين مخاطبان شما مي گردد و همچنين هزينه هاي زيادي را روي دست شما مي گذارد.

راه حل:چگونه اين ويروس را از گوشي خود حذف نماييم؟

راهكار اول: بايد توجه كنيد كه ويروس نصب شده هيچ گونه آيكوني ندارد و حذف آن بسيار سخت است .حال اگر توانستيد آن را پيدا كنيد در قسمت برنامه هاي نصب شده «Apps» از منوی تنظیمات «Setting» سیستم عامل اندروید پیدا کرده و از همان منو برنامه را از گوشی حذف کنیم.

راهکار دوم: ریست فکتوری یا همان تنظیمات کارخانه اي گوشی هست که گرچه با دقت به این که از روش بالا امکان حذف ویروس وجود دارد.

توجه:اين ويروس تا كنون روي سيستم عامل اندرويد عمل نموده و انتشار آن روي سيستم عامل هاي ديگر اعلام و اثبات نشده است.

راهکار سوم:(تضميني)

همکاران عزیز برای حذف این بدافزار هم میتونید Usb Debugging را فعال کنید و گوشی را به سیستم متصل کنید و با وارد کردن دستورات زیر به راحتی هر چه تمام تر آن را پاک کنید

adb devices
adb uninstall ir.jahan.com

 

 

امتیاز این نوشته

مطالب مشابه