به محض خريد گوشي نو اين سه كار را انجام دهيد

انتشار: 24 بهمن 1396
بازدید: 36 بار
گوشي_نو

به محض خريد گوشي نو اين سه كار را انجام دهيد

یکی از مسائلی که کاربران باید به آن توجه داشته باشند، تنظیم اولیه ی قابلیت های گوشی هوشمند خود است. از همین رو، امروز و در این مقاله قصد داریم تا سه قابلیتی که بهتر است در روز اول خرید گوشی هوشمند به گوشی خود اضافه کنید را به شما معرفی کنیم.

گوشی

 

دستیار گوگل

گوگل در سال های گذشته تلاش کرده است تا با افزودن قابلیت های جذاب و بهبود کارایی دستیار صوتی خود، قدرت رقابت مناسبی با رقیبانی چون سیری کمپانی اپل را داشته باشد. فعال سازی گوگل اسیستنت یا دستیار هوشمند گوگل بروی موبایل شما، به شما این امکان را می دهد تا هر کاری که پیشتر با گوشی خود انجام می دادید را به شکل ساده تری انجام دهید. برای این کار حتی لازم نیست گوشی خود را لمس کنید و تنها با صدای خود می توانید از دستیار گوگل کارهای موردنظر خود را بخواهید.

برای نمونه، شما می توانید از دستیار خود بخواهید که اطلاعاتی در مورد هتل های اطراف شما و رستوران های آن ها، اطلاعاتی در مورد حمل نقل عمومی، پیش بینی های وضعیت آب و هوا و موارد ثبت شده در تقویم خود را در اختیار شما قرار دهد. همچنین، شما می توانید از هوش بالای این دستیار استفاده کرده و از او پرسش هایی را بپرسید. برای نمونه، می توانید از او بخواهید که بهترین بازیگران تلوزیون، ورزشکاران و … را به شما معرفی کند. یا می توانید از او بخواهید که برای شما یک جک تعریف کند!

در صورتی که پیشتر اقدام به هوشمندسازی خانه ی خود کرده باشید، دستیار هوشمند گوگل بیش از پیش می تواند برای شما مفید باشد. با استفاده از این ابزار شما می توانید با صدای خود، قسمت های مختلف منزل خود را کنترل نمایید. برای نمونه، می توانید از آن بخواهید یک فیلم را بروی تلوزیون هوشمند شما پخش کند. یا می توانید فرمان دهید که نور محیط شما متناسب با نیاز شما تنظیم شود.

تمامی این ها بخشی از قابلیت های دستیار هوشمند گوگل بود. با فعال سازی این دستیار بروی گوشی هوشمند اندرویدی خود، می توانید به هزاران قابلیت جذاب دسترسی داشته باشید و از استفاده از گوشی هوشمند خود بیش از پیش لذت ببرید. برای فعال سازی گوگل اسیستنت بروی گوشی خود نیاز به اندروید 5 و بالاتر خواهید داشتو علاوه بر آن، گوشی شما باید از بیش از 1.5 گیگابایت رم بهره مند شده باشد. در صورتی که چنین مواردی در گوشی شما وجود دارد، برای فعال سازی تنها کافیست که دکمه ی هوم دستگاه خود را به مدت چند ثانیه نگه دارید. پس از آن مشاهده خواهید کرد که دستیار هوشمند گوگل باز شده و پس از پشت سر گذاشتن فرآیند اجرای اولیه می توانید از قابلیت های جذاب آن بهره مند شوید.

قفل هوشمند یا اسمارت لاک

یکی دیگر از قابلیت های جذابی که در گوشی های اندرویدی وجود دارد و احتمالاً بسیاری از کاربران از وجود آن بی خبر هستند، قابلیت قفل هوشمند سیستم عامل اندروید می باشد. این قابلیت به شما کمک می کند تا زمان کمتری را صرف باز کردن قفل دستگاه خود کنید و در برخی از شرایط حتی لازم نباشد که قفل دستگاه خود را باز نمایید.

برای نمونه، می توانید مشخص کنید که درصورتی که گوشی شما در منزل شما ( یا به صورت کلی در موقعیتی مشخص که با استفاده از GPS تعیین می شود ) حضور داشت، اصلا دستگاه شما قفل نشود و پس از هر بار روشن کردن صفحه ی نمایش از شما رمز عبور یا به صورت کلی متدهای امنیتی را درخواست نکند. یا می توانید با استفاده از قابلیتی دیگر، چهره ی خود و افرادی که قصد دارید از گوشی شما استفاده نمایند را درون گوشی خود اسکن کنید تا پس از آن در زمانی که گوشی موفق به شناسایی این اشخاص شد، از آن ها متد امنیتی را درخواست نکند.

شما می توانید با استفاده از منوی تنظیمات و بخش امنیت، قسمت موردنظر خود را انتخاب نمایید و از آن پس از آن قابلیت بهره مند شوید.

یافتن دستگاه

یکی از مورادی که شاید بسیار با آن سر و کار داشته اید، گم شدن گوشی شما بوده است. حالا این گم شدن می تواند در حد گم شدن گوشی درون خانه یا محل کار باشد، یا می تواند در محلی نامشخص باشد. در هر صورت، این مورد آزاردهنده بوده و می تواند وقت شما را در طول روز به خود اختصاص دهد. اما خوشبختانه در گوشی های هوشمند امروزی از قابلیتی استفاده شده است که با استفاده از آن می توان به سادگی دستگاه گم شده ی خود را پیدا کرد. از آن جایی که پیش از استفاده از این قابلیت باید آن را بروی گوشی خود فعال کرده باشید، پیشنهاد می کنیم در صورتی که یک دستگاه جدید خریداری کرده اید یا به صورت کلی بروی گوشی خود این قابلیت را پیشتر فعال نکرده اید، همین حالا اقدام به فعال سازی آن نمایید.

این قابلیت به صورت رسمی به وسیله ی گوگل پشتیبانی می شود و پس از فعال سازی آن بروی گوشی هوشمند خود، برای یافتن گوشی گم شده ی خود تنها لازم است تا وارد اکانت جیمیل خود شوید و گوشی خود را بروی نقشه مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که اکانت جیمیلی که با آن بروی کامپیوتر وارد می شوید و قصد یافتن موقعیت گوشی خود را دارید باید با اکانت جیمیلی که در زمان راه اندازی قابلیت بروی گوشی خود وارد کرده اید، یکسان باشد. در غیر این صورت نمی توانید از این قابلیت استفاده نمایید.

پس از فعال سازی این قابلیت شما می توانید به صورت بی سیم و در صورتی که گوشی شما به اینترنت متصل باشد، به قابلیت های زیر دسترسی داشته باشید:

قفل کردن دستگاه: شما می توانید با استفاده از کامپیوتر خود، گوشی خود را قفل نمایید تا در صورتی که گوشی شما به دست اشخاص دیگری افتاده است، نتوانند از محتوای گوشی شما استفاده کنند.

ریست کردن دستگاه: با استفاده از این بخش شما می توانید گوشی خود را به صورت کامل ریست کرده و تمامی اطلاعات موجود بروی گوشی خود را پاک کنید. این قابلیت در زمانی که از یافتن دستگاه خود ناامید شده اید و بر این باور هستنید که گوشی شما به دست اشخاص دیگری افتاده است بسیار کاربر دارد.

زنگ خوردن دستگاه: در صورتی که گوشی خود را در اطراف خود گم کرده باشید، می توانید با استفاده از این گزینه، گوشی خود را شروع به زنگ زدن کنید و آن را پیدا کنید.

امتیاز این نوشته

مطالب مشابه