لو رفتن تصوير گوشي بدون حاشيه مايكروسافت كه هرگز معرفي نشد

انتشار: 18 مهر 1396
بازدید: 40 بار
Microsoft

لو رفتن تصوير گوشي بدون حاشيه مايكروسافت كه هرگز معرفي نشد

Vela اسم رمز گوشی بدون حاشیه مایکروسافت است كه نشان می‌دهد سه سال پیش، اهالی ردموند قصد معرفی یک گوشی بی حاشیه را داشتند.

vela

اوایل سال‌جاری، تصویری از یک گوشی بدون حاشیه در شبکه‌ی اجتماعی چینی منتشر شد که از ویندوز 10 بهره می‌برد. اکنون یک بار دیگر تصاویر این گوشی توسط وب‌سایت ویندوزسنترال معرفی شده است که هیچ‌گاه به تولید انبوه نرسید.

این گوشی در واقع لومیا 435 و یکی از چندین نمونه‌ی اولیه‌ی تست شده توسط مایکروسافت است. این گوشی بسیاری از مشخصات لومیا 435 اصلی مانند حافظه‌ی داخلی ۴ گیگابایتی، نمایشگر ۵ اینچی با رزولوشن اچ‌دی را همراه خود دارد. این نمایشگر از حاشیه‌ی بسیار کمی بهره می‌برد.

لومیا 430 همانند نسل اول می میکس شیائومی به دوربین جلو در زیر نمایشگر مجهز شده است.

از روی تصاویر منتشر شده می‌بینیم که این گوشی طراحی نسبتا زیبایی دارد و از همان رابط کاربری کاشی‌مانند استفاده می‌کند. هنوز مشخص نیست چرا مایکروسافت هیچ‌کدام از طراحی‌های خود را به‌روز نکرد یا از طراحی این چنینی در گوشی‌هایی مانند لومیا 950 و 650 بهره نبرد تا از گوشی‌های خسته‌کننده‌ی خود فاصله بگیرد.

این پروژه در نهایت کنسل شد و اوایل سال 2015، لومیا 435 با نمایشگری 4 اینچی و یک طراحی متفاوت از آن‌چه حالا می‌بینیم، از راه رسید. هرچند، گوشی بدون حاشیه مایکروسافت قرار بود با صفحه نمایشی 5 اینچی و 720p در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد. به هر صورت، حاشیه‌های بسیار کم در بخش‌های کناری و بالایی برای اسمارت فونی ارزان در سال 2014 غافلگیرکننده است.

موضوع جذاب‌تر، نسبت صفحه به پنل جلویی بیشتر و 79 درصدی Vela در مقایسه با شارپ کریستال آکواس (اولین گوشی تقریبا بدون حاشیه که در همان سال روانه بازار آمریکا شد) است که البته هیچ‌گاه محقق نشد. برای مقایسه، آیفون ایکس، گلکسی نوت 8 و ال جی وی 30، پرچمداران بدون حاشیه امروزی هستند که نسبت صفحه به پنل جلویی آنها کمی از 80 درصد بیشتر است.

متاسفانه علت کنسل شدن Lumia Vela مشخص نیست. هرچند طی سال‌های اخیر، عرضه محصولات دیگری همچون لومیا 960، لومیا مک لارن و تبلت سرفیس مینی نیز لغو شد. به دنبال تایید رسمی مرگ ویندوز فون، احتمالا هیچ‌وقت اطلاعاتی در رابطه با گوشی خاص سرفیس فون نیز منتشر نمی‌شود. در ادامه می‌توانید تصاویر گوشی معرفی نشده مایکروسافت را تماشا کنید.

منبع:gadgetnews

امتیاز این نوشته

مطالب مشابه