غیر فعال کردن قابلیت حدس کلمات در اندروید

انتشار: 16 مهر 1396
بازدید: 32 بار
حدس کلمات

غیر فعال کردن قابلیت حدس کلمات در اندروید

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که متنی را به فینگلیش تایپ کرده و برای دوستانتان فرستاده اید و زمانی که دوباره متن را می خوانید، متوجه کلمات انگلیسی عجیب و غریبی می شوید که حتی از وجود چنین کلماتی هم بی خبر بوده اید! با ما همراه باشید تا نحوه غیرفعال نمودن آن را به شما آموزش دهیم.

حدس کلمات

خاموش کردن قابلیت تحصیح خودکار و پیش بینی کلمه بعدی

سیستم عامل اندروید شامل قابلیت‌های بسیار متعددی می‌شود. تمام این قابلیت‌ها با هدف ساده‌تر شدن تعامل کاربر با دستگاه و استفاده بهتر و کامل‌تر از آن ارائه می‌شوند. یکی از قابلیت‌هایی که در همین راستا از سوی گوگل در اندروید لحاظ شده، قابلیتی است که به آن حدس کلمات در حین تایپ (Predictive Text) گفته می‌شود.

به موجب این قابلیت هنگامی که با استفاده از کیبورد مجازی دستگاه در حین تایپ هستید، کلماتی به عنوان پیش بینی ارائه می‌شوند. به بیان دیگر دستگاه اندرویدی شما به صورت هوشمندانه سعی می‌کند تا کلمات بعدی مورد نظرتان را پیش بینی کرده و حدس بزند. در این شرایط شما چند نمونه از کلمات حدس زده شده یا پیش بینی شده را در نوار بالایی کیبورد مجازی خود مشاهده خواهید کرد و اگر تمایل به استفاده از آن‌ها داشته باشید، دیگر نیازی به تایپ آن‌ها وجود ندارد و تنها با لمس کلمه آماده موجود در نوار فوقانی صفحه می‌توانید آن را به عنوان کلمه بعدی به متن در حال تایپ اضافه کنید.

وارد تنظیمات دستگاه شوید و به بخش Languages & Input شوید (اگر در تنظیمات باکس جستجو دارید میتوانید کلماتی مثل keyboard، Input میتوانید به آن برسید)

Text-correction

 

وارد بخش Virtual keyboard شوید یا اگر کیبورد دیگری خودتون نصب کردید مثل Gboard آن را بزنید تا وارد تنظیمات کیبورد شوید.

در بخش Text correction یا auto correction قابلیت تصحیح خودکار را آف کنید.

auto-correction

موفق باشید

امتیاز این نوشته

مطالب مشابه