علاقه مندان به آيفون بخوانند!

انتشار: 1 آبان 1396
بازدید: 39 بار
رجيستري

علاقه مندان به آيفون بخوانند!

همانطور كه مطلع هستيد چند روزي از اجراي طرح رجيستري مي گذرد و خبر هاي از عدم آنتن دهي گوشي هاي آيفون به گوش مي رسد لذا ما برآن شديم تا مسئله را بررسي كنيم ،با ما همراه باشيد.

رجيستري

 

طرح رجيستري از 28 مهر شروع شد كه ابهاماتي را به وجود آورد كه سرنوشت بعضي از برندها به چه صورت خواهد شد.

پخش شدن خبرهای متناقض درباره خاموش شدن گوشی‌های برند آيفون پس از اجرایی شدن اين طرح، پيگير اين موضوع شديم كه مشخص شد فقط گوشي هاي آيفون 7 از كار مي افتند.

دهقانی نیا مدیر کل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا در نشست خبری طرح رجیستری (طرح ملی ثبت گوشی در شبکه یا احراز اصالت تلفن همراه) گفت ایران سالانه 10 تا 12 میلیون دستگاه گوشی موبایل نیاز دارد و طبق آمار ارائه شده از سوی این مقام، یک میلیون دستگاه در داخل تولید می‌شود و ما حداقل به 9 میلیون گوشی به صورت واردات نیاز داریم، 90 درصد این نیاز باید به صورت قاچاق تامین شود.

سرنوشت آيفون چگونه خواهد شد؟

سازمان حمایت از حقوق تولید کننده و مصرف کننده مجوزهای مورد نیاز را به چند شرکت وارد کننده اعطا کرده تا هر کدام به نام وارد کننده رسمی، آیفون به ایران بیاورند.

طبق اعلام رئيس اتحاديه صنف دستگاه هاي مخابراتي و ارتباطي تا كنون حتي يك آيفون 7 به صورت قانوني وارد كشور نشده است و تماما قاچاق هستند.

سرنوشت گوشي هاي وارد شده توسط مسافران

گوشی‌های وارد شده از سوی مسافران به ایران نیز تا یک ماه پس از ورود فرصت دارند تا در سامانه رجیستر ثبت شوند، پس از این مهلت طبق گوشی‌های غیرمجاز دیگر از دریافت آنتن مخابراتی محروم خواهند شد.

پيشنهاد:

فعلا گوشي نخريد.

جمله اي كه وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات آن را بيان كرد .

 

 

 

امتیاز این نوشته

مطالب مشابه