طراحي عجيب گوشي جديد شركت نوكيا

انتشار: 9 بهمن 1396
بازدید: 55 بار
نوكيا

طراحي عجيب گوشي جديد شركت نوكيا

برند نوكيا كه مدتي از دنياي توليد گوشي دور مانده بود ،هر بار طرفداران خود را متعجب مي كند و اين بار با طرحي عجيب از يك گوشي قصد دارد وارد بازار شود.

 

نوكيا

چندي قبل  شركت نوكيا اعلام نمود كه در حال كار بر روي گوشي هوشمندي است كه داراي دوربين پنجگانه است كه باعث تعجب همگان شده كه همگان چشم انتظار اين گوشي هوشمند هستند.امروز طرح اوليه اين گوشي منتشر شد، طرحی دور از انتظار از نوکیا ۱۰، بسیار ضخیم و با دوربینی عجیب‌تر که دارای پنج لنز است، در فضای مجازی منتشر شد:

نوكيا 10

اگر بخواهیم روراست‌ باشیم، به جز لیست درز کرده از گوشی‌هایی که احتمالا از پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ بهره خواهند برد و تعدادی طرح شماتیک ساده، هیچ آثار و شواهدی که اثبات کند شرکت HMD در حال کار بر روی گوشی نوکیا ۱۰ است، وجود ندارد و البته اخیرا که خبر استفاده از یک دوربین انقلابی (یا شاید عجیب الخلقه) در این گوشی مرموز نیز منتشر شده است.

با این حال، گفته می‌شود که این اجزا و قطعات، اخبار خوبی از یک گوشی مشکوک داده و یک تصویر کلی از طرح و مشخصات آن را ارایه کرده است. آخرین اخبار از توسعه این گوشی، تصویری از جزییات طرح اولیه نمای پشت یک گوشی است که به تازگی منتشر شده و ادعا می‌شود مربوط به نوکیا ۱۰ است. منبع این طرح نیز از داخل خود شرکت اعلام شده و به نظر می‌رسد بر اساس اطلاعاتی که از ظاهر طرح موجود بدست آمده، گوشی دارای یک دوربین جالب چند لنزه متعلق به شرکت ZEISS خواهد بود.

همانطور که در بالا گفته شد این گوشی دارای دوربینی با چند لنز است که هر لنز نیز دارای فاصله کانونی متفاوت با دیگر لنزها خواهد بود و مجموعه لنزها بر روی پایه‌ای چرخشی در بین سنسور دوربین و یک لنز معمولی ، قرار داده شده است.

با توجه به طرحی که طراح کشیده، این مجموعه چند لنزه  در ماژول دوربین به صورت دایره‌ای در پشت و در بالای لنز اصلی گوشی، صف کشیده است و لنزها در حول محور ماژول دایره‌ای به حرکت در می‌آیند و لنز اصلی در مرکز این محور به طور ثابت قرار دارد. همچنین گفته شده که نوکیا ۱۰ دارای یک دوربین ثانویه هم خواهد بود که در بالای این ماژول دایره‌ای قرار خواهد گرفت. البته از مشخصات و ویژگی‌های دیگر دوربین و لنزها مانند شعاع دید و بوکه و … اطلاعی در دست نیست.

همانطور که قبلا اشاره شد، در مورد بقیه سخت‌افزارهای موجود در نوکیا ۱۰، اطلاعات کمی در دسترس است، احتمالا این مدل توسط چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ پردازش خواهد شد و می‌تواند دارای نمایشگر ۱۸:۹ باشد. منبع اصلی ادعا می‌کند که این یک طراحی هوشمند است و بسیاری از صفات نوکیا ۹ را نیز به ارث خواهد برد که البته از آن هم رونمایی نشده است. از همه مهم‌تر اینکه در پشت و جلو دارای یک شیشه سه بعدی (۳D) خواهد بود!

احتمال عرضه گوشی نوکیا ۱۰ در نمایشگاه الکترونیک IFA 2018 برلین وجود دارد. به این معنا که باید همچنان منتظر بمانیم و احتمالا تا آن زمان اطلاعات بیشتری از این گوشی نوکیا ظاهر خواهد شد. البته ممکن است برای یک شروع خوب ما شاهد عرضه نوکیا ۷ پلاس در نمایشگاه MWC 2018 باشیم، که چند روز بیشتر تا برگزاری آن زمان باقی نمانده است.

3.9/5 - (22 امتیاز)

مطالب مشابه