شش راه ساده برای افزایش سرعت ios 10 و آیفون های قدیمی تر

انتشار: 30 شهریور 1395
بازدید: 66 بار
افطایش سرعت آیفون

اگر آیفون خود را به تازگی ارتقا داده اید و از شرایط جدید راضی نیستید و گوشی تان کند شده است، نگران نباشید. در این قسمت به شما خواهیم آموخت که با رعایت چند نکته، می توانید سرعت آیفون خود را افزایش دهید.

شش راه ساده برای افزایش سرعت ios 10 و آیفون های قدیمی تر

 

 

افطایش سرعت آیفون

پس از این که بسیاری از کاربران iphone 6s خود را به ios 10 ارتقا دادند، گوشی آن ها کند شد و سرعت پردازش قبلی خود را از دست داد و نسبت به قبل، بیشتر داغ می شد و همچنین مصرق باطری آن ها هم خیلی افزایش یافت. اگر آیفون شما هم این مشکلات را دارد، به چند نکته زیر عمل کنید تا عملکرد گوشی خود را بهتر کنید.

۱- مقداری از فضای گوشی تان را خالی کنید

اگر حافظه گوشی تان نزدیک به پر شدن است و فضای کمی در آن باقی مانده است، مقداری از فایل ها و نرم افزار های بدون استفاده خود را پاک کنید تا سرعت گوشی تان افزایش پیدا کند. برای این که بدانید چه مقدار از حافظه گوشی تان خالی است، به قسمت Setting> Genera> Storage and iCloud Usage بروید و گزینه Manage Storage را انتخاب کنید تا ببینید چه مقدار فضای خالی در اختیار دارید. همچنین در این قسمت لیستی از نرم افزار های نصب شده و حافظه اشغال شده توسط آن ها می بینید. پس اگر از نرم افزاری خیلی استفاده نمی کنید و به دردتان نمی خورد، آن را پاک کنید تا فضای بیشتری داشته باشید. سپس به بخش فایل های ویدئویی و عکس های تان بروید و تعدای از آن ها را هم پاک کنید و یا به کامپیوتر خود منتقل کنید.

۲- ویژگی دانلود کردن خودکار را غیر فعال کنید

Ios 10 هم مثل نسخه های قبلی دارای ویژگی دانلود خودکار است. در ios 10 نرم افزار ها به صورت خودکار ارتقا پیدا می کنند و شما متوجه آن نخواهید شد چون این عمل در صفحه نمایش گوشی نشان داده نخواهد شد و باعث مشغول کردن cpu گوشی شما می شود. شما می توانید این گزینه را غیر فعال کنید و هرگاه که خواستید نرم افزاری را ارتقا دهید، به نرم افزار App Store بروید و در آن جا به صورت دستی این کار را انجام دهید.

برای غیر فعال کردن دانلود خودکار به بخش Setting> iTunes and App Store بروید و در بخش Automatic Download این گزینه را غیر فعال کنید.

۳- متوقف کردن فعالیت نرم افزار های موجود در پس زمینه

نرم افزار هایی مثل فیسبوک و توییتر وجود دارند که بدون این که آن ها را باز کنید، به صورت خودکار در پس زمینه اجرا می شوند که این کار باعث افزایش مصرف cpu و در نتیجه کند شدن گوشی تان می شود. برای این که اجازه ندهید نرم افزار های تان به صورت خودکار اجرا شوند، به بخش Setting> General> Background App Refresh بروید و این گزینه را خاموش کنید.

۴- کاهش دادن افکت ها

اپل برای این نسخه از ios افکت هایی را اضافه کرده که وقتی نرم افزاری را باز و بسته می کنید و یا گوشی خود را می چرخانید و حرکت می دهید، به روی صفحه می آیند و بسیار تماشایی است. برای غیر فعال کردن این افکت ها، به بخش Setting> General> Accessibility بروید و گزینه Reduce Motion را غیر فعال کنید. البته در نظر داشته باشید که غیر فعال کردن این گزینه ها، برخی زیبایی های گوشی شما را می گیرد.

۵- غیر فعال کردن نرم افزار هایی که موقعیت شما را جست و جو می کنند

سرویس جست و جوی موقعیت، از باطری گوشی شما به شدت استفاده می کند و اگر احساس کردید که باطری آیفون تان سریع خالی می شود، بهتر است که این سرویس و نرم افزار هایی را که از این سرویس استفاده می کنند، غیر فعال کنید. برای این کار به بخش Setting> Privacy> Locations Service بروید و این کار را انجام دهید.

۶- راه اندازی مجدد گوشی

اگر همه موارد بالا را انجام دادید و باز هم گوشی شما کند بود و از عملکرد آن راضی نبودید، بهتر است که آیفون خود را خاموش کنید و پس از چند دقیقه دوباره روشن کنید.

منبع:cent

امتیاز این نوشته

مطالب مشابه