سیستم عامل اندروید P با طراحی جدید رونمایی شد

انتشار: 22 اردیبهشت 1397
بازدید: 47 بار
Android-P

 سیستم عامل اندروید P با طراحی جدید رونمایی شد

در کنفرانس IO/2018 گوگل برگزار شد و طی این رویداد این شرکت از جدیدترین نسخه سیستم عامل خود با نام اندروید P رونمایی کرد. در این نسخه جدید تغییرات زیادی صورت گرفته است با ما همراه باشيد.

Android-P

 

گوگل تصمیم گرفته است در نسخه جدید اندروید تغییرات اساسی را نسبت به نسل قبلی اعمال کند و این بار تمرکز اصلی خود را بر روی ژست های حرکتی گذاشته است تا کاربران بتوانند با ساده ترین روش ها به هدف خود برسند. البته این سبک طراحی را اولین بار اپل در آیفون  10 استفاده کرده است و حال گوگل آن را به اندروید P اضافه کرده است. گوگل هنوز اسم نهایی این نسخه را رسما اعلام نکرده تا تا چند ماه دیگر که گوشی های گوگل پیکسل معرفی خواهند شد این سیستم عامل را روی هیچ گوشی نمی توان مشاهده کرد.

 

ویژگی های جدید اندروید P


روابط کاربری بر اساس ژست حرکتی

اصلی ترین بخشی که به سیستم عامل جدید اندروید اضافه شده است ناوبری با استفاده از ژست های حرکتی است که این امکان را به کاربران خواهد داد تا به سادگی و با کشیدن انگشت از محل های تعیین شده بین اپلیکیشن ها و بازی های خود سویچ کنند. این دقیقا همان کاری است که اپل در آیفون ایکس انجام داده است و تنها روش انجام آن تغییر کرده است.

در واقع گوگل با استفاده از یک دکمه هوم مجازی امکان ژست های حرکتی را برای کاربر به همراه اورده است که بر خلاف دکمه ای که در آیفون ایکس وجود داشت می توان روی آن کلیک کرد تا به منو گوشی دسترسی داشته باشید. حال اگر به سمت بالا سوایپ کنید دسترسی شما به اپ دراور فراهم خواهد شد و با کشیدن انگشت به سمت چپ و راست جابجایی سریع بین نرم افزار ها صورت خواهد گرفت.

 

استفاده کمتر از گوشی های هوشمند

همانطور که می دانید کاربران سراسر جهان اکنون از گوشی های هوشمند خود به صورت افراطی استفاده می کنند و این می تواند در آینده منجر به یک ناهنجاری اجتماعی شود. حال گوگل به سلامت کاربران سیستم عامل خود هم توجه کرده و یک نرم افزار را توسعه داده و در دل اندروید P جای داده است تا با ردگیری فعالیت های کاربر بتواند یک آمار دقیق از کارهای کاربر با گوشی مانند تعداد قفل کردن گوشی , زمان کار با هر اپلیکیشن یا بازی, تعداد کلیک های روزانه و ساعتی و غیره داشته باشند. اما این تنها کاری نیست که اپلیکیشن جدید گوگل انجام می دهد و شما می توانید برای استفاده از هر نرم افزار یا بازی زمانی را تعیین کنید و در صورت کارکرد اضافه دیگر نمی توانید وارد آن برنامه شوید.

بهینه سازی باتری گوشی

با استفاده از هوش مصنوعی اندروید P تشخیص خواهد داد که از کدام نرم افزار و بازی شما بیشتر استفاده می کنید و آن را با سیستم تطبیق می دهد تا بتواند مصرف باتری گوشی را تا 30 درصد کاهش دهد و این می تواند بسیار عالی باشد. و زمان فعالیت پردازنده را کاهش می دهد.

روشنایی نمایشگر خودکار جدید

اغلب گوشی های هوشمند کنونی از محیط اطراف شما الهام می‌گیرند تا نور صفحه را به صورت خودکار تنظیم کنند. اما در حالی که الگوی مصرف کاربران مختلف یکسان نیست، تمام  روشنایی‌ها به صورت یکسان برای آن‌ها انجام می‌گیرد. همراه با قابلیت جدیدی به نام “Adaptive Brightness” شما می‌توانیدد به صورت دستی تنظیمات روشنایی را برای نخستین بار انجام دهید و سپس گوشی با حفظ کردن آن، به سبک استفاده‌ی شما از شدت روشنایی صفحه اطلاع پیدا کند و به بهترین شکل ممکن عملیات روشنایی خودکار را انجام دهد.

این راه به کاربران کمک می‌کند تا بهترین تجربه را از روشنایی خودکار صفحه به دست آورند.

قابلیت اکشن ها

هوش مصنوعی اکنون می تواند فعالیت های کاربران را زیر نظر داشته باشد و بهترین شرت کات ها را در زمان مناسب به آن ها پیشنهاد دهد. مثلا شما هدفون خود به گوشی متصل می کنید و سیستم عامل اندروید پی شرت کات های مورد نظر شما را نمایش خواهد داد.

اسلایس ها

یک API اسلایس جدید به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا دسترسی مستقیمی را از طریق جستجو به قابلیت‌های کلیدی اپلیکیشن به ارمغان بیاورند. به طور مثال، اپلیکیشن Lyft با استفاده از API اسلایس جدید به منظور رندر یک اسلایس از اپلیکیشن خود در متن جستجو شده استفاده می‌کند.

منبع:techfox

امتیاز این نوشته

مطالب مشابه