روش شناسایی گوشی های رجیستر شده

انتشار: 19 خرداد 1397
بازدید: 54 بار
رجیستر

روش شناسایی گوشی های رجیستر شده

با توجه به اجرای طرح رجیستری در این پست قصد داریم نحوه شناسایی گوشی های رجیستر شده را با هم مرور کنیم.

رجیستر

 

  •  با استفاده از سایت همتا

وارد سایت https://hamta.ntsw.ir/Account/Login  شوید.پس از وارد کردن شماره موبایل خودتان کدی برایتان ارسال می شود آن را وارد کنید.سپس وارد بخش استعلام اصالت دستگاه شوید.

کد IMEI گوشی خود را وارد کنید.(با گرفتن کد #06#*)

سپس وبسایت پیغامی به شما نشان می دهد که گوشی شما رجیستر شده است یا خیر؟

  • استغلام از طریق #۷۷۷۷*

برای تشخیص اصل یا قاچاق بودن گوشی لازم است خریدار ابتدا شناسه ۱۵ رقمی (IMEI) روی جعبه دستگاه را به شماره‌ی ۷۷۷۷ پیامک کند. همچنین می‌تواند با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* و انتخاب گزینه استعلام اصالت، قبل از خرید و پرداخت هزینه، از اصالت گوشی مطمئن شود.

سپس گوشی یا تبلت خریداری شده باید در شبکه اپراتوری نیز فعال شود؛ بر این اساس لازم است خریدار کد فعال سازی (Activation Code) را هنگام خرید از فروشنده دریافت کند؛ به خریداران توصیه می‌شود برای پیشگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، کد فعال سازی را بلافاصله استفاده و دستگاه را فعال کنند.

برای فعال‌سازی نیز خریدار باید کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری کرده و عدد مربوط به گزینه فعال سازی را انتخاب کند. پس از آن شناسه بین‌المللی ۱۵ رقمی (IMEI) گوشی، کد فعال سازی مربوط به آن و شماره سیم‌کارتی را که می‌خواهد از آن استفاده کند به ترتیب وارد ‌کند. پس از تائید اطلاعات وارد شده، پیام موفقیت‌آمیز بودن فرآیند، روی صفحه گوشی قابل مشاهده است.

  • با استفاده از برنامه همتا 

می توانید برنامه همتا را با استفاده از لینک دانلود  دانلود کنید و با استفاده از این برنامه از رجیستر بودن یا نبودن گوشی مطلع شویید.

 

 

امتیاز این نوشته

مطالب مشابه