بيت كوين چيست؟

انتشار: 26 مهر 1396
بازدید: 35 بار
بيت كوين

بيت كوين چيست؟

ساده‌ترین تعریف از بیت کوین، تشریح آن به‌عنوان یک واحد پول رمزنگاری شده و مجازی باشد که از امنیت بالایی برخوردار است.

بيت كوين

 

بيت كوين چيست؟

در واقع بيت كوين نام يك واحد پول مجازي است كه از امنيت بالايي برخوردار است و هيچ واحدي برآن نظارت ندارد .بيت كوين فارغ از هر گونه بحران مالي و عدم مديريت درست اقتصادي كشورهاست به همين دليل با استقبال زيادي روبرو شده است تا جايي كه بعضي از برند هاي معتبر همچون آمازون و … براي استفاده اعلام آمادگي نموده اند.

مالك شبكه بيت كوين كيست؟

در واقع هيچ كس و هيچ نهادي همانند اينترنت ، مالك شبكه بيت كوين نيست.

بیت‌کوین چگونه کار می‌کند؟

از دید کاربر، بیت کوین چیزی بیش از یک اَپ روی گوشی تلفن همراه و یا یک برنامه کامپیوتری که یک کیف پول بیت کوینی شخصی برایش تهیه کرده و به کاربر اجازه می دهد تا با آن به ارسال یا دریافت بیت کوینها بپردازد، نیست. برای بیشتر کاربران، روش کار بیت کوین در همین حد است.

هر کاربر متصل به شبکه بیت‌کوین، یک گره (node) محسوب می‌شود. در شبکه بیت‌کوین هر گره با چند گره دیگر در ارتباط است. برای انتقال وجه، گره فرستنده بیت‌کوین یک درخواست انتقال وجه تولید می‌کند و با کلید شخصی خود آن را امضاء می‌کند. سپس این درخواست را برای تمام گره‌هایی که به آنها متصل است می‌فرستد. این گره‌ها نیز درصورت دریافت این درخواست آن را برای تمام گره‌های مرتبط خود می‌فرستند و به این روش این درخواست در تمام شبکه پخش می‌شود.

آيا واقعا از بيت كوين استفاده مي شود؟

در 10 كشور زير بيت كوين قانوني است و استفاده از بيت كوين در آنها رايج است.

  • ايالات متحده
  • استراليا
  • هلند
  • استوني
  • دانمارك
  • سوئد
  • كره جنوبي
  • فنلاند
  • كانادا
  • انگلستان

حتي در بعضي از كشورها از دستگاهاي خودپرداز بيت كوين (paxful)استفاده مي شود.

مزيت ها و معايب بيت كوين

مزيت هاي آن شامل :آزادی پرداخت وجهریسک کمتر برای سوداگرانامنیت و کنترلشفافیت و بی طرف بودن انتقال آن

معايب آن شامل : هنوز به طور كامل توسط مردم مورد پذيرش واقع نشده- ناپايدار بودن ارزش بيت كوين به دليل كمتر استفاده شدن نسبت به پول رايج كشورها

آیا با بیت‌کوین می‌توانم پولدار شوم؟

هرگز انتظار نداشته باشید با بیت کوین یا هر تکنولوژی نوپدید دیگری، پولدار شوید. این نکته همیشه حائز اهمیت است که باید در مورد هر چیزی که خوبتر از آنچه که بتواند واقعی باشد، به نظر می آید و یا از قوانین اولیه قتصاد پیروی نمی کند، محتاط باشید.

بیت کوین فضای رو به رشدی از نوآوری هاست و فرصت های کسب و کار زیادی دارد که البته شامل خطراتی هم هست. هیچ تضمینی وجود ندارد که چون بیت کوین تا کنون با سرعت زیادی توسعه یافته است، از این پس نیز همچنان به رشد خود ادامه دهد. سرمایه گذاشتن از زمان و منابع روی هر چیزی که به بیت کوین وابسته است، نیاز به کارآفرینی دارد. راههای گوناگونی برای بدست آوردن پول بوسیله بیت کوین هست مانند استخراج، سفته بازی و یا راه انداختن کسب و کارهای جدید. تمامی این روشها رقابتی هستند و هیچ تضمینی وجود ندارد که سودآور هم باشند. . این به خود فرد بستگی دارد که هزینه ها و مخاطراتی را که در این نوع پروژه ها هست، بدرستی ارزیابی کرده باشد.

چگونه مي توان بيت كوين به دست آورد؟

  • مي توان با استفاده از نرم افزارها و سخت افزارهاي مناسب نسبت به استخراج آن اقدام نمود.
  • شما می توانید با پذیرفتن بیت کوینها به عنوان وجه پرداختی در برابر کالا یا خدمات بیت کوین بدست آورید و یا آنرا از یک دوست یا هر کس دیگری که در نزدیکی شماست، بخرید.
  • مي توان از صرافي هاي معتبر بيت كوين تهيه كرد.

به اين دليل اين مطلب براي شما عزيزان قرار داده شد چون همه ما به نوعي بادنياي ديجيتال در ارتباط هستيم .در پايان مي توان گفت كه سلطه طلبي ارزهاي رايج در دنيا رو به پايان است و جاي خود را به پول هاي ديجيتالي خواهند داد .

 

 

امتیاز این نوشته

مطالب مشابه