بهترین روش های دانلود از یوتیوب برای اندروید، iOS و ویندوز

انتشار: 3 دی 1396
بازدید: 56 بار
يوتيوب

بهترین روش های دانلود از یوتیوب برای اندروید، iOS و ویندوز

اگرچه شاید همیشه دلایل موجهی برای دانلود از یوتیوب (YouTube) وجود داشته باشد اما همانطور که همه ما میدانیم ویدئوهایی که بر روی یوتیوب منتشر میشوند تنها برای پخش شدن از طریق همین سایت طراحی شده اند و به دلایل متفاوت که حق انتشار نیز، یکی از آنهاست امکان ذخیره سازی و دانلود ویدئوهای یوتیوب بر روی حافظه دستگاه ها وجود ندارد.

یوتیوب

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال پیدا کردن راهی برای دانلود ویدئوهای مورد علاقه تان از سایت یوتیوب (YouTube) میگردید، با خواندن ادامه این مقاله از وب سایت Afshin-Najafi.iR می توانید چند راه متفاوت برای ذخیره و دانلود ویدئوهای یوتیوب بر روی گوشی های موبایل و کامپیوترهای مختلف را فرا بگیرید.

دانلود از یوتیوب بر روی گوشی های اندروید با اپلیکیشن TubeMate

اپلیکیشن TubeMate قدرتمندترین ابزار برای دانلود ویدئوهای یوتیوب (Youtube) بر روی گوشی های هوشمند اندرویدی‌ست. استفاده از این اپلیکیشن بسیار ساده است و همچنین دارای امکانات حرفه ای بسیار زیاد و متنوعی می باشد.

همانطور که انتظار میرود این اپلیکیشن در فروشگاه گوگل پلی (Google Play Store) در دسترس نیست (مطمئنا گوگل هیچ علاقه ای به دانلود ویدئوهای سایت پرطرفدارش، یوتیوب، ندارد!)؛ به این ترتیب اولین کاری که باید انجام دهید این است که به دیوایس اندرویدی خود اجازه دهید این اپلیکیشن را از منبعی غیر از فروشگاه گوگل پلی دانلود و نصب نماید.

برای این کار وارد بخش تنظیمات (Setting) گوشی شده و سپس به قسمت امنیت یا Security بروید؛ در این صفحه به قسمت پایین بروید و گزینه “Unknown sources” را روشن کنید.

با توجه به اینکه گزینه “Unknown sources” یکی از موارد امنیتی سیستم عامل اندروید به شمار میرود، بهتر است پس از نصب اپلیکیشن TubeMate با طی کردن مراحل گفته شده، مجددا این گزینه را خاموش نمایید

دانلود ویدئوهای یوتیوب (YouTube) بر روی گوشی های iOS (آی او اس) یا دستگاه های Mac

اگر شما هم جزو یکی از دارندگان دستگاه های اپل هستید، باید به این نکته توجه داشته باشید که نحوه دانلود کردن ویدئو از یوتیوب، بسته به نوع دستگاه شما، کاملا متفاوت است.

اگر از سیستم عامل iOS (آی او اس) بر روی گوشی های آیفون، آیپد و یا آیپاد تاچ استفاده میکنید باید از روش اول، و اگر از OS X یا MacOS بر روی دستگاه های مک استفاده میکنید از روش دوم پیروی نمایید.

دانلود از یوتیوب برای iOS  (آیفون، آیپد، آیپاد):

در مورد دستگاه های دارای سیستم عامل iOS راه حل، نصب یک اپلیکیشن هوشمند به نام Documents بر روی دستگاه تان است. اپلیکیشن Documents در حقیقت یک نرم افزار فایل منیجر (File Manager) است که در عین حال امکان دانلود ویدئو های یوتیوب را نیز برای شما فراهم مینماید.

گام اول برای دانلود از یوتیوب بر روی گوشی آیفون و یا دستگاه iOS شما این است که ویدئوی مورد نظرتان را در اپلیکیشن یوتیوب (YouTube) و یا مرورگر سافاری (Safari) پیدا کنید. پس از آن بر روی آیکون اشتراک گذاری یا Share Icon ضربه زده و گزینه “Copy Link” را انتخاب نمایید.

در گام بعد اپلیکیشن Documents را باز نموده و بر روی آیکون مرورگر که به شکل یک قطب نما در پایین و سمت راست صفحه قرار داده شده است ضربه بزنید و به صفحه اینترنتی savefrom.net بروید.

در این صفحه لینک ویدئوی یوتیوب مورد نظرتان را در قسمت آدرس وارد کرده و برای دانلود ویدئو از یوتیوب کیفیت نمایش مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

دانلود از یوتیوب برای دستگاه های مک:

اما در مورد دانلود از یوتیوب برای دستگاه های Mac کار بسیار ساده تر است. برای این کار تنها لازم است برنامه MacX YouTube Downloader را که البته نسخه ویندوز آن هم موجود است بر روی دستگاه تان نصب نمایید و پس از آن تنها با وارد کردن آدرس لینک ویدئوی مورد نظرتان و انتخاب کیفیت نمایش دلخواه، به دانلود کردن چندین ویدئو به صورت همزمان بپردازید.

 

3/5 - (1 امتیاز)

مطالب مشابه