بررسی کامل آیفون 8

انتشار: 31 شهریور 1396
بازدید: 62 بار
iphone_8

بررسی کامل آیفون 8

اپل گوشی‌های آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰  را در در روز سه شنبه 21 شهریور به دنیا معرفی کرد که اپل از دوربین های بهتر و پردازنده های قوی تر در این گوشی ها استفاده کرده است.حال می خواهیم در این پست از دید وبسایت  معتبر Engadget به بررسی کامل گوشی‌هایآیفون 8وآیفون 8 پلاس بپردازیم.

iphone 8

 

از دید انگجت، هدف اپل از تولید آیفون هشت ارائه‌ی پرچم‌داری که ممکن است افراد از  آیفون 10 استقبال نکنند. انگجت طراحی آیفون ۸ را مشابه طراحی آیفون ۶ می‌داند. انگجت استفاده از شیشه در ساخت گوشی را تغییری مثبت قلمداد کرده است. بنا به ادعای نویسنده‌ی انگجت، در مدت یک هفته استفاده از آیفون‌های جدید اپل، خراش یا ترک‌خوردگی در بدنه‌ی شیشه‌ای این گوشی‌ها مشاهده نمی‌شود.

از دیدگاه انگجت حذف نوارهای پلاستیکی موجود روی بدنه‌ی آیفون‌های قبلی که به لطف استفاده از شیشه امکان‌پذیر شده، ظاهر آیفون را بهبود بخشیده است؛ درعین‌حال در دست گرفتن گوشی شیشه‌ای، در مقایسه با فلز حس بهتری به کاربر منتقل می‌کند. اما گوشی‌های شیشه‌ای تمایل بیشتری به سر خوردن از سطوحی نظیر سطح میز خواهند داشت و وزن بیشتر شیشه، راحتی کار با آیفون ۸ پلاس را اندکی کاهش داده است. انگجت در زمینه‌ی طراحی به ال‌جی وی ۳۰ و گلکسی اس ۸ سامسونگ نیز اشاره کرده و اذعان کرده است که این دو گوشی با وجود استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر، طراحی بهتری دارند.

انگجت کیفیت نمایشگر آیفون‌های جدید را با نسل قبلی آن‌ها یکسان می‌داند؛‌ اما از ویژگی True Tone به‌عنوان یک نقطه‌ی مثبت یاد می‌کند. این ویژگی، به تناسب نور محیط، تغییراتی در رنگ‌های نمایش داده‌شده ایجاد می‌کند؛ هرچند این تغییرات ممکن به‌آسانی قابل مشاهده نباشندِ اما موجب دیدن تصاویری زنده‌تر از گذشته می‌شوند.

در زمینه‌ی صدا، انگجت از کیفیت صدای آیفون استقبال کرده است و برتری آیفون را نسبت آیفون های قبلی اعلام نموده است.

در زمینه‌ی نرم‌افزار، انگجت ظاهر آی‌اواس جدید را کلاسیک قلمداد می‌کند؛ هرچند استفاده از نوشته‌های ضخیم‌تر در آن غیر قابل چشم‌پوشی است. انگجت از تغییرات ایجادشده در Control Center به‌عنوان تغییراتی مثبت نام می‌برد و عادت کردن به این تغییرات را «ساده» توصیف می‌کند.

iphone_8

انگجت، از طبیعی تر صحبت کردن دستیار هوشمند اپل یا همان سیری خبر می دهد که تغییرات مثبتی همچون ترجمه چند زبانه داشته است. همچنین انگجت ادعا می‌کند که سیری در واکنش به درخواست‌های انتزاعی‌تر، نظیر درخواست پخش موزیک غمگین، بهتر از دیگر دستیارهای صوتی عمل می‌کند. در نگاه انگجت، تغییرات انجام‌شده در برنامه‌ی استور نیز تغییراتی مثبت هستند؛ نویسنده‌ی انگجت، تغییر رویه‌ی خاموش و روشن کردن (Reboot) گوشی با کلیدهای فیزیکی را «گیج‌کننده» توصیف می‌کند.

از نظر دوربین، انگجتآیفون 8 و 8 پلاس را برتر از آیفون ۷ و ۷ پلاس می‌داند. گوشی‌های جدید اپل، در مقایسه با نسل گذشته، تصاویری شفاف‌تر با رنگ‌هایی زنده‌تر ثبت می‌کنند. انگجت دوربین آیفون‌های جدید را با گلکسی نوت ۸ سامسونگ نیز مقایسه کرده است. از دید انگجت، تصاویر ثبت‌شده توسط آیفون به واقعیت نزدیک‌تر هستند؛ در حالی تصاویر گرفته‌شده توسط نوت ۸ اندکی زنده‌تر  هستند.

در زمینه‌ی عکاسی در محیط‌های کم‌نور بدون استفاده از نور فلش، تصاویر ثبت‌شده با نوت ۸ تا حدی روشن‌تر هستند؛ اما استفاده از فلش چهارگانه در آیفون‌ ۸ و ۸ پلاس می‌تواند این مسئله را جبران کند. انگجت به بهبود حالت پرتره (Portrait Mode) نیز اشاره کرده است. در کنار این مسئله، انگجت از ویژگی Portrait Lighting در آیفون ۸ پلاس به‌عنوان یک ویژگی جالب یاد می‌کندِ هرچند این ویژگی در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد و در برخی موارد تصاویر نهایی چندان جالب از کار درنمی‌آیند. انگجت از ویژگی ثبت ویدئوهای اسلوموشن با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه با دقت ۱۰۸۰ پیکسل نیز به‌عنوان یک ویژگی مثبت یاد کرده و آیفون را به خاطر حفظ جزئیات فریم‌ها در این حالت ستوده است.

درباره‌ی عملکرد گوشی، انگجت عملکرد آیفون‌های جدید در کاربردهای روزانه را با نسل قبلی این گوشی برابر می‌داند؛ از نظر انگجت، آیفون ۸ پلاس، به‌ لطف برخورداری از حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی، در مقایسه با برادر کوچک‌تر خود با حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی، بهتر عمل می‌کند. از دید انگجت، بهبودهای سخت‌افزاری انجام‌شده در نسل جدید آیفون، به‌ویژه استفاده از پردازنده‌ی A11 بایونیک، زمانی نمودار می‌شوند که سراغ کارهای سنگین‌تری (همچون بازی یا مالتی‌تسکینگ) بروید یا از ویژگی واقعیت افزوده آیفون استفاده کنید. این وب‌سایت نگاهی مثبت به ویژگی واقعیت افزوده‌ی اپل موسوم به ARKit دارد و اپلیکیشن‌های ARKit را برتر از اپلیکیشن‌های تانگو گوگل قلمداد می‌کند.

در مورد باتری، انگجت رضایت خود را از شارژدهی باتری آیفون‌های جدید اعلام کرده است. بنا بر تست انجام‌شده توسط این وب‌سایت، آیفون ۸ می‌تواند ۱۲ ساعت و ۲ دقیقه ویدئو را به‌طور ممتد پخش کند؛‌ این مدت‌زمان برای آیفون ۸ پلاس تا ۱۴ ساعت و ۲۶ دقیقه افزایش می‌یابد. از نظر انگجت، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم در آیفون جدید نیز یک تغییر مثبت است.

انگجت از گلکسی اس ۸، اس ۸ پلاس، نوت ۸، ال‌جی وی ۳۰ و اسنشال PH-1 به‌عنوان رقبای آیفون ۸ و ۸ پلاس یاد می‌کند که از طراحی زیباتری برخوردارند. ضمنا در مقایسه با وی‌ ۳۰ و PH-1، انگجت از آیفون به‌عنوان گوشی با دوربین برتر یاد می‌کند. جالب اینجا است که از دیدگاه انگجت، دیگر پرچم‌دار سال جاری اپل، آیفون ۱۰ نیز به‌عنوان رقیبی برای آیفون ۸ و ۸ پلاس قلمداد می‌شود. در نهایت، انگجت آیفون ۸ را محصولی توصیف می‌کند که ظاهری شبیه به آیفون ۷ دارد و از زیبایی آیفون ۱۰ بی‌بهره است؛ اما برتری‌های سخت‌افزاری آن غیر قابل انکار است. انگجت امتیاز ۹۱ از ۱۰۰ را به آیفون ۸ و امتیاز ۹۲ از ۱۰۰ را به آیفون ۸ پلاس اعطا کرده است.

منابع:zoomit و Engadget

امتیاز این نوشته

مطالب مشابه