با گوشی افتاده در آب چه کنیم؟

انتشار: 21 آبان 1396
بازدید: 29 بار
گوشي_در_آب

با گوشی افتاده در آب چه کنیم؟

احتمالا تاکنون این اتفاق را تجربه کرده‌اید که گوشی تلفن همراه خودتان یا یکی از نزدیکانتان در آب افتاده باشد.حال ما بر آنيم تا بهترين كارهايي كه مي توان براي گوشي افتاده در آب انجام داد را مرور كنيم.

گوشي_در_آب

احتمالا تاکنون این اتفاق را تجربه کرده‌اید که گوشی تلفن همراه خودتان یا یکی از نزدیکانتان در آب افتاده باشد. صرف‌نظر از اینکه این اتفاق چگونه افتاده یا خواهد افتاد و با توجه به هزینه بالای خرید یک تلفن همراه جدید با توجه به الطاف نوسانات نرخ ارز، بهترین چیز اطلاع از اقداماتی است که می‌توانید بعد از این اتفاق برای احیا و زنده کردن دوباره گوشی خود انجام دهید.

انجام اقدامات لازم برای‌ گوشی افتاده در آب

  • در صورتي كه باطري گوشي شما قابل جدا شدن بود قبل از اینکه هیچ کدام از دکمه ها حتی دکمه خاموش و روشن گوشی خود را فشار دهید، باطری را از داخل گوشی خارج کنید. 
  • گر گوشی شما در آب افتاد اولین کاری که باید بعد از بیرون آوردن آن از آب انجام داد، خاموش کردن آن است(در صورتي كه باطري غير قابل جدا شدن باشد). با این کار از ارتباط بین جریان برق و آب جلوگیری کرده‌اید.
  • برای خشک کردن گوشی هرگز از یک سشوار استفاده نکنید. شاید به شما توصیه شود که سشوار را در حالت سرد بگذارید تا مشکلی پیش نیاید، اما فشار باد خارج شده از سشوار در هر حالتی می‌تواند نفوذ قطرات آب را به داخل دستگاه بیشتر کند و مسلما سشوار در حالت گرم نیز که خود مشکل بزرگتری خواهد بود.
  • بعد از آنکه با حوله و یا دستمال گوشی خود را به طور کامل خشک کردید، می‌توانید برای آنکه آب را از داخل منافذ ریز آن بیرون بکشید و کاملا آن را خشکم کنید از جاروبرقی کمک بگیرید.برخی استفاده از جاروبرقی را مناسب نمی‌دانند، زیرا با نزدیک کردن جاروبرقی به گوشی، ممکن است الکتریسیته‌ی ساکن ایجاد شود و وضعیت گوشی بدتر شود، اما شما نباید برای خشک کردن گوشی از جاروبرقی استفاده کنید، بلکه باید پس از خشک کردن تمام سطوح قابل دسترس، برای خشک کردن رطوبت باقی مانده در نقاطی که از دسترس شما خارج است، این وسیله را به کار ببرید.
  • کیسه فریزی که قابلیت نفوذ هوا در آن وجود ندارد را تهیه کنید و داخل آن به مقدار دو مشت دانه برنج بریزید زیرا برنج رطوبت را به خود جذب می کند.(اینکه این روش مناسب است یا نه اختلاف نظرهایی وجود دارد)
  • يكي از بهترين راهها ارجاع گوشي آب خورده شما به يك تعميركار ماهر است زيرا فرآيند خشك كردن آن با استفاده از دستگاهها مناسب صورت مي گيرد.
  • البته ناگفته نماند بهترين راه خريد گوشي هاي ضد آب مي باشد.

موفق باشيد

امتیاز این نوشته

مطالب مشابه