باطري گوشي خود را به اين روش شارژ كنيد

انتشار: 10 آبان 1396
بازدید: 54 بار
شارژ

باطري گوشي خود را به اين روش شارژ كنيد

شاید یکی از اساسی‌ترین عامل هاي موثر در عمر باتری تلفن‌های همراه، نحوه شارژ کردن‌شان توسط کاربر باشد.پس با ما همراه شويد تا نحوه صحيح شارژ باطري را به اطلاع شما برسانيم.

شارژ

همانطور كه مستحضريد باطري هاي گوشي هاي شما امروزه به صورت ليتيومي مي باشد و اينكه دارای یک عمر مفید هستند که شما می‌توانید با کمی دقت و توجه، این عمر مفید را حتی از حالت معمولی بیشتر کنید.

گرما یکی از مواردی است که تاثیر منفی زیادی بر روی باتری تلفن همراه شما خواهد گذاشت. به‌طور کل افزایش دما از عمر باتری گوشی شما کم خواهد کرد. در برخی از گوشی‌ها کار کردن همزمان با گوشی در حال شارژ، باعث گرم شدن دستگاه می‌شود که این گرم شدن بر روی باتری تاثیر منفی می‌گذارد.

 در چه درصدی از باتری، باید آن را شارژ کنیم؟

مي بايستي که همواره آن را بالای 50 درصد نگه دارید. با شارژ به موقع باتری دستگاه خود، کاری کنید که درصد آن همواره بالای 50 بماند. هیچگاه نگذارید باتری شما به طور 100 درصد شارژ شود. بعضی از ما اغلب اوقات که کار اضطراری ای با دستگاه خود داریم و میخواهیم آن را به مدت طولانی استفاده کنیم، شارژ آن را به 100 درصد می‌رسانیم، این کار بسیار اشتباه است و به عمر باتری لطمه می‌زند. در نتیجه بهترین حالت این است که شارژ باتری را بین 40 تا 80 درصد نگه دارید. همچنین به هیچ وجه اجازه ندهید شارژ آن از 20 درصد پایین تر بیاید زیرا عملکرد باتری به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد.

چه زمانی می‌توانیم باتری را به طور کامل شارژ کنیم ؟

هر ماه، یک بار باطری را کاملا خالی از شارژ کنید: بسیاری از باطری‌های مدرنی که ما در حال حاضر در گجت‌ها داریم، باطری‌های هوشمندی هستند که مثلا می‌توانند به شما بگویند که 2 ساعت و 15 دقیقه از شارژ باقی است، اما اگر گوشي خود را به طرز صحيح شارژ نكنيد کالیبراسیون آن مختل می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود که ماهی یک بار اجازه بدهید که باطری کاملا خالی شود.

 

 

 

امتیاز این نوشته

مطالب مشابه