اخبارچگونه شارژر های تقلبی را شناسایی کنیم؟

انتشار: 24 خرداد 1397
بازدید: 40 بار
شارژر

چگونه شارژر های تقلبی را شناسایی کنیم؟

شارژر تقلبی همیشه باعث ایجاد مشکلاتی برای دارندگان گوشی ها بوده است که در این مطلب قصد داریم نحوه شناسایی این شارژر ها را با هم مرور می کنیم.

 

شارژر

 

یکی از مهم ترین ویژگی هایی شارژرهای دستگاه های هوشمند این است که با توجه به انطباق دستگاه با تلفن همراه هرگز مشکلاتی در حوزه برق و الکترونیک ایجاد نمی کنند. اما وقتی صحبت از شارژرهای تقلبی باشد احتمالا مشکلات افزایش می یابد.

قیمت شارژرها

یکی از ساده ترین تفاوت های شارژرهای هوشمند اصلی با شارژرهای تقلبی این است که شارژرهای تقلبی اغلب به شدت ارزان قیمت تر هستند.البته نمی توان گفت قیمت شارژرها قطعا یک آپشن مهم برای خرید یا عدم خریدشان محسوب می شود. اما می توان گفت این قیمت می تواند تا حدی شکاکیت خریدار را در مورد اصل نبودن محصولات برانگیزد.

آسیب رسانی به موبایل

اغلب شارژرهای تقلبی می توانند به موبایل ها آسیب برسانند. درواقع شارژرهای تقلبی می توانند بر اساس اهم و میزان برقی که به موبایل وارد می کنند به گوشی آسیب برسانند.به طور طبیعی با توجه به نوع باتری و نیاز هر دستگاه شارژر متناسب آن طراحی و عرضه می شود.

اغلب کاربران به دلایل مختلف مثل گم شدن، خراب شدن و در دسترس نبودن شارژر اصلی، شارژر جایگزین تهیه می کنند، اما باید توجه داشت شارژرهای تقلبی می توانند آسیب های جدی به دستگاه بزنند. به عنوان مثال ممکن است یک شارژر، میزان ولتاژ ورودی و خروجی متناسب با دستگاه را تأمین نکند.

آسیب به سوکت گوشی

مهم است که بدانید درگاه های گوشی برای اتصال شارژر به صورت استاندارد طراحی می شوند و طراحی ضعیف شارژرهای تقلبی می تواند موجب شود کابل شارژر به درستی در درگاه قرار نگرفته و گاهی موجب گشاد شدن درگاه می شود که در صورت استفاده از شارژر اصلی هم به درستی عملیات شارژ دستگاه انجام نمی شود.

عدم شناسایی شارژر توسط دستگاه

گاهی، هنگام اتصال دستگاه به سیستم با شارژر تقلبی، دستگاه توسط سیستم شناسایی نمی شود که این یکی دیگر از معایب کابل های شارژ تقلبی است. همچنین به طور پیش فرض در یک شارژر قطعاتی قرار دارد که هنگام شارژ شدن کامل دستگاه، شارژرسانی به باتری را متوقف می کند تا میزان زیاد شارژ، عمر باتری را کاهش ندهد.

بروز مشکلات سخت افزاری

گاهی دیده شده استفاده از شارژر تقلبی موجب آسیب جدی به سخت افزار دستگاه یا سوختن کامل دستگاه شده است. آتش سوزی احتمالی یکی دیگر از معضلاتی است که ممکن است رخ دهد، چراکه خیلی اوقات در زمان استفاده از شارژرهای تقلبی، گرمای تولیدشده توسط شارژر آن قدر بالاست که در صورت قرارگیری در کنار وسایل قابل اشتعال ممکن است موجب آتش سوزی شود.

جرقه زدن

گاهی دیده شده استفاده از شارژرها و کابل های تقلبی در زمان اتصال شارژر به دستگاه موجب جرقه زدن هایی بوده که یا سوکت دستگاه را از بین برده یا موجب آسیب های جدی تری شده است. بسیاری از شارژرهای تقلبی ممکن است سرعت شارژ باتری را بالا ببرند و حتی در برخی موارد ممکن است بعد از جدا کردن شارژر متوجه شوید با این که نماد شارژ شدن دستگاه نمایش داده شده، ولی دستگاه شارژ نشده است.

دقت به کابل شارژر

کابل های شارژ تقلبی شکننده تر هستند.همچنین قسمت هایی که قرار است به درگاه های دستگاه متصل شود در بسیاری از موارد کاملا متفاوت طراحی شده است. به عنوان مثال اندازه سوکت ها و نوع طراحی آنها می تواند گزینه های مناسبی برای تشخیص محصول اصل از تقلبی باشد.

امتیاز این نوشته

مطالب مشابه