چگونه آیفون را فرمت کنیم ؟

انتشار: 6 تیر 1397
بازدید: 108 بار
iphone

چگونه آیفون را فرمت کنیم ؟

اگر قصد فروش آیفون خود را دارید می بایستی گوشی خود را فرمت کنید .در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه ی فرمت را با هم مرور کنیم.iphone

 

قبل از فرمت کردن از اطلاعات خود پشتیبان تهیه کنید

در پاسخ به سوال چگونه آیفون را فرمت کنیم ؟ باید بگوییم که همه ی ما درون گوشی خود اطلاعات شخصی و مهمی داریم که نمی خواهیم به هیچ عنوان از دست بروند، پس همان طور که می دانید، قبل از فرمت کردن دستگاه باید از آن ها نسخه ی پشتیبان تهیه کنیم. سرویس iCloud از بسیاری از اطلاعات آیفون یا آیپد ما بکاپ گیری می کند، اما برای تهیه ی یک نسخه ی پشتیبان کامل باید از کامپیوتر استفاده کنید. آیفون یا آیپد خود را به کامپیوتر متصل کنید، قفل آن را باز کنید و منتظر بمانید تا iTunes نمایان شود، سپس بر روی آن در منوی سمت چپ کلیک کنید. حال صفحه ی Summary باز می شود و شما در آن بخش Backups را خواهید دید. در اینجا به سادگی می توانید گزینه ی  Back Up Now را انتخاب کنید. دقت کنید که اگر می خواهید تمامی پسوردهای آیفون یا آیپد شما هم ذخیره شوند، قبل از بکاپ گیری تیک Encrypt iPhone backup را هم بزنید.

 

بکاپ گیری از طریق iCloud

برای این کار ابتدا وارد مسیر زیر می شوید تا مطمئن شوید که این ویژگی فعال باشد:

Settings > iCloud > Backup

 

در پایین صفحه شما می توانید تاریخ و ساعت آخرین پشتیبان گیری از طریق iCloud را مشاهده بفرمایید. اگر تا به حال از طریق سرویس iCloud بکاپ تهیه نکرده اید، می توانید با لمس گزینه ی Back Up Now در همین صفحه و دنبال کردن دستورالعمل ها این کار را انجام دهید.

 

 Summary

 

 iTunes

 

 

 iCloud

 

 

 

چگونه آیفون را فرمت کنیم ؟

   

قدم اول: در Settings وارد قسمت General شده و گزینه ی Reset را انتخاب کنید.

چگونه آیفون را فرمت کنیم ؟

 

قدم دوم: گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید. بسته به اینکه شما قبلا برای گوشی خود Passcode و/یا یک Restrictions Passcode (این دو با هم تفاوت دارند) تنظیم کرده باشید، شما باید آن کد یا پسورد را برای پاک کردن و ریست کردن اطلاعات دستگاهتان وارد کنید. بدون وارد کردن این کد به هیچ وجه امکان فرمت کردن گوشی وجود نخواهد داشت.

Erase All Content and Settings

قدم سوم: حال باید پسورد Apple ID خود را وارد کنید. با این کار اکانت شما از روی دستگاه پاک شده و Find My iPhone هم غیرفعال می شود. اگر شما صرفا با استفاده از iTunes آیفون خود را restore کرده باشید، از شما خواسته خواهد شد که در هنگام راه اندازی مجدد سیستم، شناسه و رمز عبور اپل را وارد کنید. در روشی که در اینجا برای ریست کردن دستگاهتان آموزش می دهیم، دیگر نیازی به وارد کردن Apple ID یا همان شناسه ی اپل برای ریستارت کردن آیفون نخواهد بود.

 

 پسورد

 

قدم چهارم: فرایند ریست شدن ممکن است یک تا دو دقیقه طول بکشد. پس از آن شما با پیام خوش آمدگویی بر روی نمایشگر خود مواجه می شوید که با کشیدن انگشت خود به سمت بالا می توانید از آن گذر کرده و وارد محیط سیستم عامل دستگاه خود شوید. حال آیفون شما برای فروش و یا سپردن به دست تعمیرکاران Apple Store آماده است و دیگر از بابت لو رفتن اطلاعات شخصی خود نگرانی نخواهید داشت.

البته شما از طریق iTunes هم می توانید آیفون یا آیپد خود را فرمت کنید. وقتی دستگاه خود را به کامپیوتر متصل کردید، می توانید از طریق گزینه ی Restore iPhone در iTunes گوشی خود را فرمت کنید.

 

بعد از فرمت کردن آیفون، چگونه اطلاعات قدیمی خود را از طریق بکاپ های تهیه شده بازگردانی کنیم؟

  1. گوشی را راه اندازی کرده و اطلاعاتی که از شما خواسته می شود (مثل رمز وای فای) را وارد کنید. سپس به صفحه ای می رسید که از شما درباره ی نحوه ی راه اندازی آیفون خود (Set Up iPhone) سوال می شود.
  2. در اینجا ۳ گزینه مشاهده می کنید:
  •  Set Up as a New iPhone (راه اندازی به عنوان یک دستگاه جدید)
  •  Restore from iCloud Backup (بازگردانی از بکاپ iCloud)
  •  Restore from iTunes backup (بازگردانی از بکاپ iTunes)

اگر می خواهید با بکاپ iCloud گوشی خود را بازگردانی کنید، گزینه ی دوم را انتخاب کرده و با terms and conditions آن موافقت کنید. بسته به حجم بکاپ شما، این عملیات ممکن است تا دقایقی طول بکشد، پس عجله نکنید. پس از اتمام کار، آیفون یا آیپد شما آماده ی استفاده است، فقط باید زحمت دانلود مجدد اپ هایی که از آن ها بکاپ تهیه نکرده اید را بکشید!

منبع:نت نوشت

امتیاز این نوشته

مطالب مشابه