آموزش کالیبره کردن باتری لپ تاپ به صورت دستی برای افزایش کارایی و عمر باتری

انتشار: 21 فروردین 1397
بازدید: 59 بار
Calibrate-Laptop-Battery

آموزش کالیبره کردن باتری لپ تاپ به صورت دستی برای افزایش کارایی و عمر باتری

عمر باتری لپ تاپ ها در طول زمان کاهش می یابد. نحوه استفاده از آنها، مدت زمان و تعداد دفعاتی که آنها را شارژ می کنید همه روی عمر آنها تاثیر می گذارند.در اين پست نحوه كاليبره نمودن آن را براي شما قرار خواهيم داد.

Calibrate-Laptop-Battery

حتی شایع است که عمر باتری ها هر ماه کوتاهتر می شود. حتما برای شما هم بارها پیش آمده است که ویندوز به دلیل چرخه های شارژ نامناسب، مدت زمان شارژ باقی مانده باتری لپ تاپ را اشتباه نشان داده است.

کالیبره کردن باتری لپ تاپ در ویندوز ۱۰

پیشنهاد می کنیم برای کالیبره کردن باتری لپ تاپ مراحل زیر را به صورت دقیق و کامل انجام دهید.

۱- تنظیمات مدیریت پاور لپ تاپ را در کنترل پنل باز کنید. برای این کار، به این مسیر بروید Settings > Power & sleep > Additional power settings > Change plan settings > Change advanced power settings.

آیکن باتری در نوار وظیفه را باز کنید و سپس روی Battery Settings کلیک کنید.

۲- باکس Power Options باز خواهد شد تا در آن تنظیمات باتری را  پیکربندی کنید.

۳- حالا در باکس Power Options به بخش Battery بروید و سپس زیر آن:

روی Critical Battery Action کلیک کنید و آن را به Hibernate تنظیم کنید.
بعد، روی Critical Battery Level کلیک کنید و آن را به ۵٪ یا حتی پایین تر تنظیم کنید.

کالیبره

 

۴- باتری لپ تاپ خود را به ۱۰۰٪ شارژ کنید و بعد از آن تا دو ساعت نیز آن را به برق نگه دارید. تنها دلیلی که شما باید این کار را انجام دهید این است که مطمئن شوید که باتری در دمای معمولی است زیرا در طول شارژ کمی گرم می شود.

۵- شارژر را از لپ تاپ جدا کنید و آن را تا زمانی که به طور اتوماتیک hibernates شود، تخلیه کنید. این دقیقا زمانی اتفاق می افتد که ۵٪ باتری باقی مانده باشد همانطور که ما آن را در بالا تنظیم کرده ایم.

نکته: اگر شما از لپ تاپ خود برای مدت زمان خاصی استفاده نکنید به یکی از سه حالت sleep، screen off و hibernates می رود پس قبل از انجام مرحله بالا تنظیمات sleep، screen off و hibernates را روی never بگذارید تا لپ تاپ تا زمانی که ۵٪ شارژ دارد روشن بماند.

۶- تا حد ممکن به سراغ لپ تاپ خود نروید. وقتی باتری باقی نماند، کامپیوتر به طور اتوماتیک خاموش می شود.

۷- حالا دوباره لپ تاپ را تا ۱۰۰٪ شارژ کنید.

۸- بعد از انجام تمام مراحل فوق، نظیمات power را به حالت پیش فرض برگردانید.

روی آیکن باتری دوباره کلیک کنید، به تنظیمات power بازگردید، و این بار روی تنظیمات Power and Sleep کلیک کنید تا همه چیز را به حالت عادی برگردانید.

مراحلی که در بالا ذکر گردید، باتری لپ تاپ شما را کالیبره می کند. پیشنهاد می کنیم هر دو ماه یکبار این کار را انجام دهید تا مطمئن شوید که باتری شما با گذشت زمان بهتر عمل می کند.

امتیاز این نوشته

مطالب مشابه