آموزش شناسایی دزد وای فای و مسدود کردن آن

انتشار: 21 مرداد 1396
بازدید: 100 بار
wifi-thief

آموزش شناسایی دزد وای فای و مسدود کردن آن

استفاده از وای فای به صورت غیر مجاز و بدون مجوز از مالک آن روزبه روز در حال افزایش است و با توجه به وجود پروتکل های امنیتی باز هم این اتفاق رخ می دهد حال در ادامه با ما باشید تا تعدادی از راههای جلوگیری از دزد وای فای را آموزش دهیم.

wifi-thief

 

با گسترش استفاده از اینترنت و مخصوصا استفاده از مودم های بی سیم، مشکل استفاده غیر مجاز افراد ناشناس از اینترنت ما نیز مطرح شده است. در اینجا به روشی کاملا ساده نحوه شناسایی استفاده کنندگان غیر مجاز و مسدود کردن آن را تشریح می کنیم.

نحوه شناسایی و مشاهده دستگاهایی که به وای فای متصل هستند.

  • در ابتدا با کلیک بر روی لینک زیر (تصویر زیر) برنامه  Fing را دانلود کنید.

download-bazar

  • در گام بعد پس از دانلود این برنامه  آن را نصب نمایید.
  • با گوشی به وای فای خود متصل شوید و برنامه را باز کنید  مطابق تصویر زیر روی گزینه Refresh که مشخص شده کلیک نمایید .

fing_pic

  • حال  شما قادر به دیدن نام دیوایس هایی که به وای فای مورد نظر متصل هستند به همراه آی پی و مشخصات دیگر از قبیل نام و … بر روی نمایشگر گوشی خواهید بود.
  • این عمل چند دقیقه زمان می برد اما در نهایت لیستی از تمام دستگاه ها اعم از کامپیوتر و گوشی هوشمند که به وای فای شما متصل هستند را در اختیارتان می گذارد.

fing_pic2

  • همانطور که ملاحظه میکنید تمام مشخصات دستگاههایی که به وای فای شما متصل هستند را نشان می دهد و به راحتی می توانید آدرس مک و ip انها را مشاهده کنید.

چگونه دیوایس های غیر مجاز را برای همیشه بلاک کنیم؟

اگر دیوایس هایی که به شبکه شما متصل شده اند را نمی شناسید ، می توانید آن را برای همیشه بلاک کنید. برنامه Fing آدرس MAC همه دستگاه هایی که به شبکه وای فای شا متصل ستند را با فرمت (‘xx:xx:xx:xx:xx:xx’) نشان می دهدکه لازم است این آدرس ها را یادداشت کنید.

یا می توانید در برنامه Fing روی Block Device کلیک کنید تا آن دیوایس بلاک شود یا  IP روتر خود را بر روی مرورگر کامپیوتری که به روتر شما متصل است وارد کنید و پس از ورود به جزئیات در صفحه بعدی گزینه امنیتی را پیدا کنید.

در بخش امنیتی بر روی گزینه MAC Filtering کلیک کنید و آدرس دستگاه های مورد نظر را وارد کنید. در واقع در این بخش می توانید نام دستگاه هایی که می خواهید بلاک شوند را در بخش وارد کنید. سپس بر روی گزینه Apply Save یا OK کلیک کنید. بهتر است پس از ورود به روتر پسورد وای فای خود را عوض کنید.

 

امتیاز این نوشته

مطالب مشابه