آموزش رجیستر کردن گوشي هاي جدید

انتشار: 20 آذر 1396
بازدید: 41 بار
رجيستر

آموزش رجیستر کردن گوشي هاي جدید

طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه از روز 14 آذر آغاز شده و به این ترتیب گوشی‌های جدید باید فرایند فعال‌سازی را به طور کامل و موفق طی کنند تا در شبکه اپراتوری تلفن همراه ثبت شوند.با ماه همراه باشيد تا نحوه رجيستر كردن اين گوشي ها را مرور كنيم.

رجيستر

 

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه از روز 14 آذر آغاز شده و به این ترتیب گوشی‌های جدید باید فرایند فعال‌سازی را به طور کامل و موفق طی کنند تا در شبکه اپراتوری تلفن همراه ثبت شوند. در غیر این صورت، گوشی های که رجیستری نشده باشند، پس از 30 روز قطع خواهند شد و هیچ خدماتی از شبکه‌های مخابراتی دریافت نمی‌کنند. بر همین اساس اکنون قصد داریم روش رجیستر کردن گوشی های موبایل جدید را آموزش دهیم.

مراحل رجیستر کردن گوشی های موبایل جدید

  •  ابتدا باید کد دستوری #7777* (ستاره 7777 مربع) یا همان کد سامانه همتا را شماره‌گیری کنید. سپس در منوی باز شده، گزینه شماره 2 یا گزینه فعال‌سازی را انتخاب کرده و شناسه 15 رقمی IMEI دستگاه خود را بدون هیچ‌گونه علامت اضافی وارد کند. این شناسه 15 رقمی بر روی جعبه گوشی خریداری شده و یا پشت باتری دستگاه درج شده است. همچنین شما می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری #06* (ستاره 06 مربع)، شناسه IMEI دستگاه خود را دریافت کنید.
  • در مرحله بعد باید شماره سیم کارت وارد شده در گوشی خود را ارسال کرده و پس از آن کد فعال‌سازی را وارد کنید. کد فعال‌سازی، یک کد 6 رقمی است که بر روی کارت گارانتی درج شده و حتما دقت داشته باشید که هنگام خرید گوشی جدید، این شماره را از فروشنده دریافت کنید.
  • پس از طی شدن این مراحل، پیامی برای کاربر ارسال می‌شود که حاوی شماره IMEI و شماره سیم کارت وارد شده است. اگر این دو شماره مورد تایید شما بود، گزینه 1 را وارد کرده و اطلاعات را تایید کنید.
  • در پایان پیامی مبنی بر موفق بودن مراحل فعال‌سازی و رجیستر کردن گوشی شما نمایش داده می‌شود. این پیغام در قالب یک پیامک نیز به مشترک ارسال خواهد شد.
امتیاز این نوشته

مطالب مشابه