نصب ClockworkMod (CWM) در دستگاه های مدیاتک آندروید

انتشار: 25 شهریور 1395
بازدید: 97 بار
آموزش نصب CWM

گوشی های هوشمند با چیپ مدیاتک محبوبیت خود را در بازار نه تنها به دلیل عملکرد خود بلکه برای قیمت آن به دست آورده است، با این حال بسیاری از کاربران تمایل به خرید این گوشی های هوشمند دارند

نصب ClockworkMod (CWM) در  دستگاه های مدیاتک آندروید

آموزش نصب CWM

بسیاری از دستگاه های مدیاتک امروزه به صورت محلی تولید می شود. مشکل اصلی محدودیت هایی است که برای این دستگاهها هست مانند روت کردن و نصب custom recoveries و…. به علت عدم توجه کافی توسعه دهندگان برای این دستگاه ها مشکلات روز به روز بیشتر می شود. حال امروز می خواهیم طریقه نصب کاستوم ریکاوری   ClockworkMod (CWM)  را به صورت کامل به شما آموزش دهیم .پس با ما همراه باشید.

توجه: این آموزش فقط برای دستگاه های MTK Androidمی باشد و انجام آن بر روی دیوایس های دیگر با چیپست متفاوت امکان پذیر نیست

چیزهایی که شما جهت CWM نیاز دارید:

1- دستگاه آندرویدی مدیاتک (MT65XX)

2- گوشی شما باید روت باشد.

3- کابل USB

4- ویندوز کامپیوتر / لپ تاپ.

5- دانلود درایور ADB
6- دانلود MTK Droid Tools  برای ویندوز

نحوه فلش ClockworkMod  Recovery(CWM)روی هردستگاه اندرویدی مدیاتک (MT65xx)

1-  دانلود فایل های لازم که در بالا به آن اشاره شد.

2-  PDANet را روی سیستم خود نصب کنید.(حاوی ADB درایور است)

3-دستگاه اندرویدی خود را روشن نمایید و آن را از طریق کابل USB به کامپیوترتان وصل کنیید.(اطمینان حاصل کنید که USB debugging را فعال نموده اید، جهت فعال نمودن به مسیر   Settings — Developer Options — Enable USB Debugging بروید)
4- MTK Droid Tools را که دانلود نموده اید ازحالت ZIP خارج نمایید و در مسیر دلخواه روی سیستمتان نصب نمایید.

5- MTK Droid Tools.exe  را ازپوشه Extract شده باز نمایید(کلیک راست نمایید و Run as administrator را انتخاب کنید )،صبر کنید تا دستگاه شما شناخته شود (اگر هشدار UBIFS در status message ظاهر شد این پروسه پیش نخواهد رفت و فقط ext4 را پشتیبانی خواهد کرد ). توجه کنید در قسمت پایین سمت چپ از MTK Droid Tools ،  رنگ زرد بدان معنی است که دستگاه اندرویدی شما روت نشده است و اگر سبز بود شما می توانید به مرحله 7 بروید.(در تصویرزیر برای شما مشخص شده است)

 

آموزش نصب CWM با نرم افزار MTK DROID TOOL

6- همانطور که در مرحله 5 گفته شد در صورتی که رنگ اعلان مشخص شده در تصویر بالا زرد بود می بایستی گوشی خود را روت نمایید که می توان با کلیک روی دکمه ROOT نسبت به روت کردن دیوایس خود اقدام نمایید.(در تصوبر بالا مشخص گردیده)

7- حالا روی تب Root, Backup, Recovery  که در تصویر زیر برای شما مشخص گردیده کلیک کنید سپس گزینه Recovery and Boot  را انتخاب نمایید که پیغامی برای شما نمایش داده می شود (To make CWM recovery automatically) روی گزینه Yes  کلیک کنید .

نصب CWM با نرم افزار MTK DROID TOOL

8- صبر کنید تا  CWM recovery ساخته شود و پیغام دیگری ظاهر می شود (install patched boot to phone?) گزینه NO را انتخاب کنید .چند لحظه صبر کنید پیام دیگری ظاهر می شود (install created recovery to phone)حالا روی گزینه YES  کلیک کنید.

9- هنگامی که MTK DROID از شما می خواهد که گوشی خود را ریستات کنید روی YES  کلیک کنید  در مدت کوتاهی CWM recovery می رود.

تبریک می گوییم شما هم اکنون توانستید ClockworkMod custom recovery روی دستگاه اندرویدی مدیاتک خود نصب نمایید.

 

امتیاز این نوشته

مطالب مشابه