رفع مشکل Screen overlay detected در اندروید

انتشار: 2 مرداد 1396
بازدید: 63 بار
screen-overlay-detected

رفع خطای هم پوشانی صفحه و مشکل Screen overlay detected در اندروید

Screen overlay detected یا خطای هم پوشانی صفحه خطایی است که اخیرا کاربران گوشی های هوشمند اندروید با آن مواجه شده اند و ما قصد داریم این خطا را رفع نمائیم پس با ما همراه باشید.

screen-overlay-detected

 

مشکل چیست؟

گاهی اوقات گوشی هایی که سیستم عامل اندروید دارند پیغام Screen overlay detected را روی صفحه نمایش شما نشان می دهند.

دلیل نمایش این خطاچیست؟

هنگامی که برنامه ای در دیوایس اندرویدی شما در حال اجرا است و برنامه ای دیگر مجوزی می خواهد، اندروید ورژن شش به بعد اجازه ظاهر شدن این درخواست اجازه را نمی دهد و پیام خطای همپوشانی یا Screen overlay detected نمایان می شود. برای مثال شما در حال استفاده از برنامه ای هستید و می خواهید برنامه جدید دیگری نصب کنیدو یا برنامه دیگری مجوزی می خواهد این پیغام ظاهر می گردد.

روش هاي حل مشكل

روش اول:تنظيمات دستي

هنگامي که این پیام خطا ظاهر شد به قسمت تنظیمات در پيغامي كه ظاهر مي شود برويد اين پيغام شمار را مستقیما به منوی Draw over other apps هدایت می‌کند. اما مشکل اینجاست که به ازای هر اپلیکیشن باید به صورت دستی به قسمت Permit Drawing Over Other Apps رفته و تنظیمات را اعمال کنید. البته این ویژگی را مي بايستي برای تمامی اپلیکیشن‌ها  لحاظ کنید كه این راه زمان زیادی می‌برد.

این خطا تنها زماني رخ مي دهد كه شما برنامه خاصي را اجرا كنيد که از قابلیت Screen Overlay استفاده می‌کند پس بهتر است برنامه مورد نظر را پیدا کرده و این ویژگی‌ را تنها برای آنها غیرفعال کنید.

permit_drawing_other_app

 

روش دوم:اين روش مخصوص گوشيهاي  است كه توسط گوگل توليد شده است ماننده پيكسل و …

  • كشوي اعلان را به سمت پايين بكشيد و روي چرخ دنده (setting) كليك كنيد.

screen_overlay1

  • مطابق تصوير زير در منوي بازشده دنبال گزينه APP‌بگرديد.

screen_overlay2

screen_overlay3

  •  مطابق تصوير بالا روي چرخ دنده كليك كنيد تا گزينه Draw over other apps براي شما ظاهر شود در اينجا ليستي از برنامه ها براي شما نمايش داده مي شود كه مي توانيد اين خاصيت را Enable يا Desable كنيد.(مطابق تصاوير زير)

screen_overlay4

screen_overlay5

روش دوم در بعضي از گوشيها مانند سامسونگ و LG كارايي دارد هرچند شايد در بعضي گزينه ها تفاوت دارد.

روش سوم: از طريق Safe Mode

ابتدا بايستي به حالت Safe Mode برويد ،برای رفتن به safe mode در گوشی(روي گوشيهاي سامسونگ تست شده) ، گوشی رو Restart  کنید و هنگام روشن شدن مجدد وقتی لوگوي (سامسونگ) دیده شد، کلید كاهش صدا(Volume Down) رو نگه دارید ؛ به اينصورت گوشي در حالت Safe Mode بالا مي آيد. حال به قسمت تنظیمات، مدیریت برنامه ها برید و روی اپ مورد نظر کلیک کنید و مجوز لازم رو بهش بدین يا مي توانيدبه قسمت privacy برید، قسمت دسترسی ها و به بخش مورد نظر برید براي مثال GPS و برنامه هایی که باید به GPS دسترسی داشته باشند رو بهشون اجازه دسترسی بدین ،گوشی رو Restart کنید و ازش استفاده کنید.

موفق باشيد

 

امتیاز این نوشته

مطالب مشابه