آيا گوشي شما رجيستر شده است؟

انتشار: 9 آبان 1396
بازدید: 78 بار
رجيستر

آيا گوشي شما رجيستر شده است؟

همانطور كه مطلع هستيد اجراي طرح رجيستري آخر همين هفته وارد فاز اجرايي مي شود به همين بهانه در اين پست قصد داريم كه نحوه اطلاع از رجيستر بودن گوشي تان را به شما اعلام كنيم.

رجيستر

 

در مورد طرح رجستری تلفن همراه قبل از هرچیز باید بدانید این طرح فقط به گوشی‌هایی مربوط می‌شود که تا به حال سیمکارت در آنها قرار نگرفته و به نوعی هنوز خریداری نشده‌اند. پس درواقع طرح رجیستری موبایل روی گوشی‌هایی که ‌اکنون در دست مردم است، هیچ اثری ندارد. فقط گوشی‌هایی که از مسیرهای غیرقانونی وارد شده‌اند در شبکه‌ فعال نمی‌شوند. پس باید به یاد داشته باشید هنگام خرید تلفن همراه حتما سیمکارت خود را در آن قرار داده و به هيچ عنوان گوشي را به صورت پلمپ نخريد.

 هر تلفن همراه از يک کد IMEI برخوردار است که کاملا منحصر‌به‌فرد بوده و دقيقا مربوط به همان محصول است البته بماند كه سريال بعضي از گوشي ها به روش هايي قابل تغيير است كي يكي از نقايص طرح رجيستري در مرحله اول بود. با قرار دادن سيمکارت در گوشي، اپراتور کد IMEI تلفن همراه را با فهرست ثبت شده در گمرک کشور چک کرده و در صورتي که کد به‌عنوان قانوني ثبت شده باشد، استفاده از آن را امکان‌پذير مي‌کند. در واقع اگر گوشي هوشمند شما با سيمکارت‌هاي اپراتورهاي رسمي کشور کار کند، ديگر مشکلي از نظر هويت دستگاه وجود ندارد.

اگر دوست داريد بدانيد گوشي هوشمندي که همين حالا در دست داريد از مسير قانوني وارد شده يا جنس قاچاق است، مي‌توانيد کد IMEI گوشي را به سامانه پيامکي 30008887 ارسال کنيد. با اين کار پيامي براي شما ارسال مي‌شود که از ثبت يا عدم ثبت شناسه در واحد تجاري گمرک خبر
مي‌دهد.
براي اين‌که بدانيد کد IMEI گوشي شما چيست، سه راه وجود دارد: از روي جعبه دستگاه اين کد را بخوانيد يا سراغ بخش باتري دستگاه رفته و در زير آن کد را مطالعه کنيد يا با وارد کردن *#06# کد را از خود گوشي فراخوان دهيد.

 

امتیاز این نوشته

مطالب مشابه