فلش رام بر روی گوشی های Xiaomi با استفاده MI flash Tool

انتشار: 6 مهر 1395
بازدید: 91 بار

در پست قبلی آموزش فلش زدن گوشی های شیاومی را از طریق MI Recovery را برای شما آموزش دادیم حال می خواهیم نحوه فلش زدن گوشی های Xiaomi با استفاده از  MI Flash Tool را در این پست به صورت کامل و تصویری برای شما قرار دهیم.امید است که مورد رضایت شما قرار بگیرد.

 فلش رام بر روی گوشی های Xiaomi با استفاده MI flash Tool

آموزش فلش گوشی شیاومی

توجه: اگر می خواهید با این روش اقدام به نصب رام نمایید  حتما توجه داشته باشید که این عمل برای دستگاههایی  MIUI که اخیرا وارد بازار شده همانند Redmi Note 3, Redmi 3, Mi 5, Mi 4s, and Mi Max  و مدل های جدیدتر که Bootloader آنها قفل می باشد ابتدا با ید آن را Unlock  کرد سپس اقدام به فلش نمود.( در پست های بعدی نحوه Unlock Bootloader  گوشی های xiaomi را به شما آموزش خواهیم داد.)

هشدار:پیشنهاد می گردد جهت Update سیستم عامل خود از روش Recovery که قبلا آموزش داده ایم استفاده نمایید زیرا روش آموزش داده شده بسیار ساده تر است.


شروع آموزش:

مرحله 1 –   ADB USB Drivers یا Mi PC Suite از طریق لینک های زیر دانلود و سپس یکی از آنها را نصب نمایید..

 ADB USB Drivers

Mi PC Suite
مرحله 2 – آخرین نسخه  Mi Flash tool را دانلود و سپس نصب نمایید .

لینک MI Flash Tool
مرحله 3 – آخرین نسخه رام  MIUI 8 Fastboot را که می خواهید نصب.کنید را دانلود نمایید. اطمینان حاصل کنید که فایل با پسوند tgz باشد و پسوند zip مناسب نیست.   ROM package را با استفاده ازWinRAR و یا 7zip در کامپیوتر خود Extract کنید.

مرحله 4Developer Options را در گوشی خود فعال کنید .جهت فعال نمودن به مسیر Settings>>About phones  بروید و 7 بار روی MIUI Version  تب کنید.اگر قبلا آن را فعال نموده اید نیازی نیست مجددا آن را تکرار نمایید.
مرحله 5– به مسیر Settings >> Additional Settings>>Developer Options بروید و USB Debugging را فعال کنید.
مرحله 6 – گوشی خود را به Fastboot mode  ببرید.برای این کار ابتدا گوشی خود را به صورت کامل خاموش کنید سپس دکمه ولوم پایین(Volume Down (-))را با دکمه پاور همزمان بفشارید تا زمانی که لوگوی Fastboot ظاهر گردد. (تصویر زیر)

fastboot شیاومی

مرحله 7 – حالا MI Flash Tool را که دانلود کرده اید نصب و سپس باز نمایید.

  مرحله 8 – گوشی خود را به کامپیوتر  با استفاده از کابل USB آن متصل کنید.

مرحله 9 – ROM MIUI 8 Fastboot  را انتخاب کنید، شما می توانید به دو روش این کاررا انجام دهید:

روش اول: در Mi Flash Tool، با کلیک بر روی دکمه “Browse” رام مورد نظر خود را انتخاب کنید. انتخاب رامmi fLASH tOOL

روش دوم: مسیر رام مورد نظر را کپی و درMI Flash Tool   بچسپانبد.(در تصویر زیر با مستطیل آبی مشخص شده است)

قرار دادن فایل در MI FLASH TOOL

مرحله 10– در مرحله بعد، با کلیک بر روی ” Refresh” که با مستطیل زرد در بالا مشخص گردیده مطمئن شوید که MI Flash Tool دستگاه شما را به درستی تشخیص دهد. در غیر این صورت، ممکن است نصب درایور USB اشتباه صورت گرفته است.، پس نسبت به نصب مجدد اقدام نمایید.
مرحله 11– در نهایت، و اگر دستگاه شما به درستی به MI Flash Toolشناخته شده بر روی گزینه “Flash” که با مستطیل قرمز در تصویر بالا مشخص گردیده کلیک نمایید تا عملیات آغاز گردد و نوار ابزار به صورت کامل سبز گردد.
اگر خطایی هنگام فلش زدن همانند چشمک زدن رخ داد مطمئن شوید مسیر رام را به درستی کپی کرده اید و در صورتی که باز هم کارساز نبود می توانید گزینه را “Flash all” یا “Flash all except data and storage” را انتخاب کنید.
مرحله 12 – در نهایت، دستگاه شما باید اکنون به صورت خودکار reboot  شود تا به حالت نرمال برگردد .این راه اندازی زمان زیادی نسبت به حالت طبیعی لازم دارد پس صبور باشید.

هنگامی که گوشی شما به طور کامل روشن شد می توانید به مسیر Settings -Aboutگوشی خود بروید . مطمئن شوید که شما MIUI 8  را مشاهده میکنید.

تبریک و لذت ببرید

 

امتیاز این نوشته

مطالب مشابه