هر آنچه که در مورد 5G نیاز است بدانید

انتشار: 18 اردیبهشت 1396
بازدید: 42 بار
5G چیست؟

هر آنچه که در مورد 5G نیاز است بدانید 

همانطور که مستحضرید اینترنت تاثیرات شگرفی روی زندگی انسانها گذاشته است ، به نحوی که اکثر کارهای روزمره با تلفن هوشمند شما و به طبع اینترنت قابل انجام است.

بالا بودن سرعت اینترنت می تواند زندگی امروزی را که با تلفن در ارتباط است با کیفیت نماید. به همین منطور اپراتور ها در تلاشند که هر چه سریعتر نسل 5 اینترنت را به بازار عرضه کنند.

اینترنت 5G

5G چیست؟

5G یا نسل پنجم ، که از آن به عنوان نسل بعدی اینترنت یاد می شود قرار است تا 3 سال آینده عرضه شود. سرعت اتصال این نسل به اینترنت چیزی حدود 60 برابر سرعت نسل 4Gاست و از فرکانس های به مراتب بالاتری نسبت به 4G استفاده میکند. در کل، باند پایین می تواند مسافت بیشتری را در بر گیرد اما داده کمتری هم منتقل می کند در حال که باند بالا بیشتر روی یک منطقه کوچک متمرکز است ولی سرعت انتقال داده در آن بالا است.5g از باند بالا استفاده می کند .

5G چقدر قرار است خوب باشد؟

اینترنت نسل 5 قرار است یک پیشرفت اساسی نسبت به شبکه وایرلس فعلی ما باشد. اگر باند بالا و میانی را نادیده بگیریم و فقط در مورد علاقه مندی های شرکت تی-موبایل صحبت کنیم، شاهد پیشرفت تقریبی چهار الی هشت برابری هستیم.

هزینه هر گیگابایت اینترنت برای شرکتها بسیار پایین تر از 4G است.

وضعیت چطورخواهد شد؟

با توجه به رقابت اپراتورها و شرکتها اینترنت نسل 5 به زودی خواهد آمد اما اینگونه نخواهد بود که همه چیز به صورت سریع تغییر پیدا کند زیرا بسیاری از ریز ساخت ها تغییر خواهد کرد.

مهم تر از همه هنوز هیچ استانداری برای 5G ارائه نشده است و به نظر می رسد وعده 5G تا وقتی استانداردی ارائه نگردد یک وعده خیالی است.

 

امتیاز این نوشته

مطالب مشابه