شروع طوفانی بازی پوکمون گو در ایران

انتشار: 5 مرداد 1395
بازدید: 84 بار
Pokemon-Go در وبسایت افشین نجفی

پوکمون گو با سرعتی باور نکردنی دنیا را گرفت و مردم ایران نیز در همان روز انتشار این بازی در ایالات متحده و استرالیا، به آن روی آوردند به طوری که بیش از آنچه می‌توانید فکرش را بکنید، مردم ایران در حال جمع کردن پوکمون هایشان هستند.

 شروع طوفانی بازی پوکمون گو در ایران

 

پوکمون گو در ایران

به گزارش کلیک، با این که هنوز بازی پوکمون گو در ایران به  صورت رسمی رونمایی نشده است، اما ایرانیان زیادی انجام این بازی را شروع کرده‌اند. بسیاری از ایرانی‌ها با نحوه استفاده از وی-پی– ان آشنایی دارند که باعث می شود علاوه بر دسترسی آن‌ها به سایت‌های فیلتر شده توسط خود این کشور، مردم بتوانند به خدماتی که برای ایران تحریم شده اند نیز استفاده کنند. با این روش و اتصال به یک سرور آمریکایی و به کار بردن یک IP از آمریکا، تعداد زیادی از ایرانیان نسخه‌ای از پوکمون گو را که مخصوص ایالات متحده است، مورد استفاده قرار داده‌اند.

پارک‌ها، میدان‌ها و آثار نمادین شهری هم‌اکنون تبدیل شده اند به باشگاه‌ها و ایستگاه‌های پوکمون برای کسانی که به دنبال خرید یا به چنگ آوردن پوکبال هستند.  گرچه این بازی هنوز در ایران مانند بسیاری کشورهای دیگر رقابتی نشده است، با این حال تعداد قابل ملاحظه ای از کاربران را به خود اختصاص داده است. حتی با وجود تمام مراحل پیچیده ای که برای اتصال به وی-پی– ان و IP ایالات متحده لازم است. به علاوه این که ایرانیان باید امیدوار باشند تا سرعت اینترنت که به علت وی-پی– ان پایین آمده است، برای گرفتن پوکمون ها (یا اگر به اندازه کافی خوش شانس باشند، برای گرفتن پیکاچو) کافی باشد.

کاربران همچنین می‌توانند برای خرید سکه‌های پوکمونی جهت خرید آیتم‌های مورد نیازشان در داخل بازی از کارت‌های هدیه (یا همان گیفت کارد) استفاده کنند. با این حال با توجه به تحریم‌های مالی و اقتصادی وارده بر ایران از سوی ایالات متحده،ایرانیان نمی‌توانند به کارت‌های اعتباری و گزینه‌های پرداخت بین المللی دست پیدا کنند. در نتیجه تنها روشی که باقی می‌ماند استفاده از کارت‌های هدیه اپ استور و گوگل استور است.

آیا بازی پوکمون گو در ایران به صورت رسمی عرضه می گردد؟

به گزارش ایتمن (Itmen)، حسن کریمی ریاست سازمان کامپیوتر و بازی‌های ویدیویی ایران (AKA IRCG)، نیز مطلبی را در مورد انتشار بازی پوکمون گو در خیابان‌های ایران اذعان کرده است. وی گفته است: ما از طریق پیام الکترونیکی با توسعه دهندگان و سازندگان بازی تماس گرفته‌ایم و گفته‌ایم که اگر قرار باشد این بازی در ایران توزیع شود، باید فیلترهای محیطی را توسط IRCG شامل شود. احتمال دارد که همکاری متناسب صورت گیرد. با این حال در غیر این صورت، چنان چه این همکاری روی

ندهد، چاره‌ای جز ممنوع کردن این بازی برای ما باقی نخواهد ماند.

موقعیت های غیر قانونی پوکمون ها

موقعیت پوکمون ها در بازی نباید در مکان‌های غیر قانونی مانند مناطق ارتشی و نظامی و یا در مناطق دیگری که از نظر امنیتی حساس هستند در نظر گرفته شوند. با این حساب، آن چه که IRCG انتظار دارد این است که اگر پوکمون گو می‌خواهد در ایران کار رسمی خود را شروع کند، این دو پیش زمینه را باید بپذیرد. کریمی در این باره اضافه کرد: البته ما خواسته‌هایمان را مبنی بر شرایط و شروط مورد نظرمان هنوز به طور رسمی برای طرف توسعه دهنده ارسال نکرده‌ایم.

همچنین IRCG می‌گوید که بر طبق مکالمات و مکاتبات صورت گرفته با شرکت پوکمون، به نظر نمی‌رسد که تا این لحظه سازندگان و توسعه دهندگان این بازی علاقه ای به ورود در ایران داشته باشند. کریمی در این باره می‌گوید: بازار بازی کردن در ایران هنوز برای ناشران بین المللی بازی کمی پیچیده و ناشناخته است. این یکی از دلایلی است که  توسعه دهندگان بازی پوکمون گو کمتر به فکر آمدن به ایران هستند.

گفته می‌شود که نتایج بر آمده از این مکاتبات و مکالمات طی دو هفته آینده به اطلاع خواهد رسید. احتمالاً به زودی در مورد بازی پوکمون گو در ایران خبرهای تازه‌ای خواهیم شنید.

4.7/5 - (30 امتیاز)

مطالب مشابه